ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Хавунка Т.

Доповідач:

Тимчишин Г. Р.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

17.02.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 49-6
Про затвердження «Порядку роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Червоноградській міській раді та її виконавчих органах»


 

                 
ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МIСЬКА РАДА
Львiвської областi
сорок девята сесiя сьомого скликання
Р I Ш Е Н Н Я
 

 
 
_____________     
м. Червоноград                          №______________
Про затвердження «Порядку роботи
з повідомленнями про корупцію,
внесеними викривачами, у Червоноградській
міській раді та її виконавчих органах»


Керуючись Законом України «Про мiсцеве самоврядування в Україні», враховуючи рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.07.2017 № 286 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами» (із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції№ 1651 від 10.08.2018), та  відповідно до статті 53 Закону України «Про запобігання корупції», Червоноградська міська рада  
ВИРIШИЛА:
 
       1. Затвердити «Порядок роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Червоноградській міській раді та її виконавчих органах», що додається.

      2.Загальному відділу виконавчого комітету (Мартенс Т.О.):
 - забезпечити функціонування розділу електронної скриньки «Повідом про корупцію» на офіційному вебсайті Червоноградської міської ради з відповідним вебінтерфейсом, який забезпечує послідовне надання вказівок викривачам;
 - забезпечити створення та функціонування електронної адреси для повідомлень про корупцію: anticorruption@chervonograd-city.gov.ua.
  1. У строк до 28.02.2020 року керівникам виконавчих органів Червоноградської міської ради ознайомити працівників з даним рішенням та повідомити, що викривачі, їх близькі особи перебувають під захистом держави.
  2. Попередити працівників, відповідальних за ведення реєстрації кореспонденції, про відповідальність за розголошення інформації, що міститься у повідомленні про корупцію.
       5. Контроль за виконанням рішення покласти на постiйну депутатську комiсiю з питань депутатської дiяльностi, забезпечення законностi, антикорупцiйної полiтики, захисту прав людини,сприяння децентралiзацiї, розвитку мiсцевого самоврядування та громадянського суспiльства, свободи слова та інформації     
(Золочівський В.П.).
 
Мiський голова                                                                        А. ЗАЛIВСЬКИЙ
 
Затверджено рiшення
Червоноградської мiської ради
вiд _________ №________
 
ПОРЯДОК
роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, у Червоноградській міській раді та її виконавчих органах
 
І. Загальні положення
1. Цей порядок визначає організацію роботи з повідомленнями про порушення Закону України «Про запобігання корупції», внесеними викривачами, у Червоноградській міській раді та її виконавчих органах.
2. Терміни у даному Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законах України “Про запобігання корупції” (далі - Закон), “Про інформацію”, “Про звернення громадян”.
3. Викривачі, їх близькі особи перебувають під захистом держави. За наявності загрози життю, житлу, здоров’ю та майну викривачів, їх близьких осіб у зв’язку із здійсненим повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві".
4. Червоноградська міська рада забезпечує працівникам, іншим особам умови для повідомлень про порушення Закону, зокрема через телефонну лінію, офіційний вебсайт, електронні та інші засоби зв’язку.
4. Повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону може бути здійснене працівником відповідного органу без зазначення авторства (анонімно).
6. Анонімне повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
7. Анонімне повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону підлягає перевірці у строк не більше 15 днів від дня його отримання. Якщо у вказаний строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, керівник відповідного органу або його заступник продовжують строк розгляду повідомлення до 30 днів від дня його отримання.
8. Посадові і службові особи Червоноградської міської ради та її виконавчих органів у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення відповідними працівниками, зобов’язані у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та негайно, протягом 24 годин, письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції.
9. Розгляд повідомлень про порушення Закону здійснюється уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції, далі – уповноважена особа.
 
ІІ. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями
 
1. Організацію роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону засновується на таких засадах:
1) знання та обізнаність: інформування про можливість подати повідомлення та повноваження органу щодо його розгляду;
2) доступність: забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення, процес подання таких повідомлень має бути зручним;
3) довіра: інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів;
4) відповідальність: забезпечення керівництвом органу роботи з повідомленнями;
5) ефективність: реагування на випадки порушення вимог Закону;
6) прозорість: інформування викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення;
7) аналіз та вивчення: систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями.
2. Принципи організації роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону:
1) доброчесність: поведінка посадової особи органу має відповідати вимогам закону та загальновизнаним етичним нормам;
2) захист прав викривачів: посадові особи органу, які мають доступ до повідомлень, повинні розуміти ризики для викривачів, пов'язані з поданням повідомлення, а також подальшим встановленням фактів порушення вимог Закону;
3) конфіденційність: у процесі збору, використання та збереження інформації посадові особи органу повинні виконувати вимоги законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача;
4) зворотній зв'язок: рекомендується підтримувати зв'язок з викривачем, навіть якщо повідомлення надане анонімно;
5) неупередженість: повідомлення слід розглядати по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати у результаті попередніх контактів викривача з органом;
6) об'єктивність: одержаній при розгляді повідомлення інформації має бути дана повна та об'єктивна оцінка;
7) рівність: слід забезпечити однакове ставлення до всіх викривачів, незалежно від віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
 
ІІІ. Організація роботи із повідомленнями
 
1. Повідомлення про порушення Закону може бути письмовим або усним.
2. Письмове повідомлення може надійти:
- поштою на адресу: 80100, Львівська область, м. Червоноград, проспект Шевченка, 19. У разі направлення повідомлення поштою у ньому слід роботи позначку такого змісту: «Про корупцію»;
 - від викривача особисто до загального відділу виконавчого комітету Червоноградської  міської ради за адресою: 80100, Львівська область, м. Червоноград, проспект Шевченка, 19,
- через скриньку для анонімних повідомлень, що розміщена за адресою: 80100, Львівська область, м. Червоноград, проспект Шевченка, 19, в холі.
- через офіційний вебсайт Червоноградської міської ради: http://www.chervonograd-city.gov.ua;
- засобами електронного зв’язку: шляхом направлення повідомлення на електронну адресу: anticorruption@chervonograd-city.gov.ua.
Уповноважена особа відкриває скриньку для анонімних повідомлень кожну п’ятницю.
3. Усне повідомлення може надійти:
- за номером:____________ який працює у робочі дні: понеділок-четвер з 8.00 до 12.00 та з 13.00 до 17.15, п’ятниця з 8.00 до 12.00 та з 13.00 до 16.00.
 - на особистому прийомі у уповноваженої особи: кожний понеділок – 80100, Львівська область, м. Червоноград, проспект Шевченка, 19, понеділок-четвер з 8.00до 12.00 та з 13.00 до 17.15, п’ятниця з 8.00 до 12.00 та з 13.00 до 16.00
4. Під час особистого прийому уповноважена особа використовує опитувальний лист для прийому повідомлень згідно додатку 1 до цього Порядку.
 
ІV. Процедура роботи із повідомленнями
                                      
1. Реєстрація повідомлень про порушення Закону є початком офіційного процесу роботи з такою інформацією.
2. Реєстрація повідомлень щодо порушення Закону, які надійшли поштою або як звернення громадян, здійснюється відповідно до рішень виконавчого комітету Червоноградської  міської ради від 29.03.2018 №84 «Про деякi питання документування управлiнської дiяльностi у виконавчих органах Червоноградської мiської ради».
3. Працівники загального відділу виконавчого комітету Червоноградської міської ради, відповідальні за реєстрацію вхідної кореспонденції, за прийом та реєстрацію звернень громадян, несуть відповідальність за розголошення інформації, що міститься у повідомленнях, згідно діючого законодавства.
4. Реєстрація повідомлень, які надійшли безпосередньо до уповноваженої особи (через телефонну лінію, на особистому прийомі, через офіційний вебсайт чи електронною поштою), а також повідомлень, що надійшли через скриньку для анонімних повідомлень, здійснює уповноважена особа.
Усі повідомлення реєструються в журналі обліку повідомлень про корупцію, внесених викривачами (додаток 2 до цього Порядку), який ведеться уповноваженою особою. При надходженні анонімних повідомлень у відповідних графах журналу робиться позначка «Анонімно».
5. У разі надходження повідомлення про порушення Закону, уповноважена особа не пізніше наступного робочого дня, повідомляє про такий факт міського голову. Міський голова, у свою чергу, надає доручення про проведення перевірки інформації та розгляд повідомлень. До розгляду повідомлень, крім уповноваженої особи, можуть залучатися інші працівники виконавчих органів Черовноградської міської ради та її виконавчих органів, до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні.
5. Під час прийняття повідомлень через телефонну лінію чи на особистому
прийомі уповноважена особа пропонує заявнику надати:
- інформацію про себе (прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, контактний
телефон );
- іншу інформацію, що має значення для вирішення конкретного питання.
Відмова заявника надавати про себе інформацію не є підставою для відмови у прийнятті повідомлення.
6. Обробка персональних даних заявника здійснюється відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
Уповноважена особа має право зв’язатися в разі потреби із заявником для уточнення інформації.
Якщо питання, порушене в повідомленні про корупцію, виходить за межі компетенції Червоноградської міської ради та її виконавчих органів, таке повідомлення надсилається для розгляду до відповідного спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції.
Якщо суб’єктом ймовірного вчинення порушення вимог Закону є уповноважена особа, повідомлення надсилається для розгляду до відповідного спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції.
У разі, якщо суб’єктом ймовірного вчинення порушення вимог Закону є інший працівник Червоноградської міської ради чи її виконавчих органів, таке повідомлення підлягає перевірці, про результати якої необхідно інформувати міського голову.
7. У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про порушення вимог Закону міський голова вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
8. У повідомленні викривач може повідомляти про переслідування його або його близьких осіб.
У разі надходження інформації про :
- наявність загрози життю, житлу, здоров'ю та майну викривача або його близьких осіб - рекомендується звернутися до правоохоронних органів щодо застосування правових, організаційно-технічних та інших спрямованих на захист від протиправних посягань заходів, передбачених Законом України "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві";
- звільнення чи примушення до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності чи піддання з боку керівника або роботодавця іншим негативним заходам впливу (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) або загрозу таких заходів впливу щодо викривача або члена його сім'ї - рекомендується звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції.
Щодо кожного отриманого повідомлення уповноважена особа формує відповідну справу.
 
V. Повноваження працівників, залучених до роботи із повідомленнями
 
1. Посадові особи Червоноградської міської ради, її виконавчих органів, залучені до роботи із повідомленнями, мають відповідати стандартам професійної діяльності посадових осіб місцевого самоврядування та дотримуватись загальних правил етичної поведінки посадових осіб місцевого самоврядування.
2.Посадовим особам, залученим до процесу роботи з повідомленнями, забороняється розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, що міститься у повідомленні, а також будь-яку іншу інформацію, пов’язану з прийняттям та розглядом повідомлення, крім випадків, встановлених Законом.
3. Уповноважена особа має право:
- отримувати від посадових осіб Червоноградської міської ради та її виконавчих органів інформацію та матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, а також в установленому Законом порядку інформацію з обмеженим доступом або таку, що містить державну таємницю;
- отримувати від посадових осіб Червоноградської міської ради та її виконавчих органів усні та письмові пояснення з питань, які виникають під час проведення перевірки повідомлень;
- надсилати запити до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності з метою отримання від них інформації та матеріалів, необхідних для проведення перевірки фактів, викладених у повідомленні.
4. Посадові особи, залучені до роботи з повідомленнями, можуть проходити відповідні навчання з усіх питань, які стосуються розгляду повідомлень.
 
VІ. Відповідальність посадових осіб, залучених до роботи з повідомленнями
 
1. Посадові особи, залучені до роботи з повідомленнями, несуть відповідальність згідно із чинним законодавством за повноту, всебічність і об’єктивність висновків та нерозголошення інформації, яка стала їм відома у процесі такої роботи.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 1 до Положення
 
Опитувальний лист
для використання при прийнятті від викривачів
усних повідомлень про корупцію
 
1). ім'я та контактна інформація: Ви готові надати нам свою контактну інформацію? Ця інформація не буде передаватись нікому без Вашої прямої згоди. Ви також може залишитися анонімним; однак зауважте, що розслідування справи часто вимагає додаткової інформації і може виникнути необхідність зв'язатися з Вами, а це можливо тільки якщо ми матимемо Вашу контактну інформацію.
Ім'я, прізвище, контактна інформація (номер телефону, електронна адреса), рід занять, стать, вік.
2). у чому Ви бачите прояв корупції? Надайте детальний опис випадку.
3). чи стосується випадок-1: електронних декларацій, конфлікту інтересів, політичної корупції, порушень антикорупційних законів, іншого питання (спробуйте зазначити категорію)?
4). де і в якому регіоні стався випадок (область, місце, організація)?
5). коли стався випадок (час)?
6). коли та яким чином Ви дізналися про цей випадок?
7). чи знають інші люди про цей випадок? Якщо так, чи можете Ви сказати, хто саме?
8). чому, на Вашу думку, цей випадок включає неправомірне або навіть злочинне діяння?
9). чи траплялися такі випадки в минулому? Якщо так, чи надавалося повідомлення про них раніше, і які заходи були вжиті у зв'язку із ними?
10). чи обіцялася або надавалася комусь перевага в описаному випадку? Якщо так, хто і кому обіцяв чи надавав перевагу? Що було обіцяно, чому і яким чином відповідним особам/організаціям обіцялася або надавалася перевага?
11). чому Ви вирішили повідомити про цей випадок?
12). чи надавалася інформація про зазначений вище випадок кудись ще? Якщо так, куди/кому?
13). чи бажаєте Ви щось додати?
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 2 до Положення
 
ЖУРНАЛ
обліку повідомлень про корупцію, внесених викривачами
 
№ з/п Дата надходження повідомлення Викривач
(ПІБ/найменування, адреса, контакти)
Короткий
зміст, тематика
Результати перевірки Вжиті заходи за результатами
перевірки
Примітка