ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Новий проект

Дата:

17.09.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 48А2
Про внесення змін в рішення Шептицької міської ради від 21.11.2024 № 3031 "Про перейменування виконавчих органів Шептицької міської ради, що не мають статусу юридичної особи, та затвердження Положень"

ШЕПТИЦЬКА МІСЬКА РАДА
 
сорок восьма сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
 
__________ м. Шептицький №_____

 






 
Про внесення змін в рішення
Шептицької міської ради від 21.11.2024 № 3031 "Про перейменування виконавчих органів Шептицької міської ради, що не мають статусу юридичної особи, та затвердження Положень"
 

Керуючись Законами України  "Про місцеве самоврядування в Україні, "Про охорону культурної спадщини" , враховуючи рішення Шептицької міської ради від 21.11.2024 № 3033 "Про затвердження структури та загальної чисельності виконавчих органів Шептицької міської ради в новій редакції", Шептицька міська  рада

 
ВИРIШИЛА:
  1. Внести зміни в рішення Шептицької міської ради від 21.11.2024 № 3031 "Про перейменування виконавчих органів Шептицької міської ради, що не мають статусу юридичної особи, та затвердження Положень", виклавши Положення про управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Шептицької міської ради в новій редакції , що додається.
2. Підпункт 2.8 пункту 2  рішення Шептицької міської ради від 21.11.2024 № 3031 "Про перейменування виконавчих органів Шептицької міської ради, що не мають статусу юридичної особи, та затвердження Положень" вважати таким, що втратив чинність.  
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань  містобудування, регулювання земельних відносин та адміністративно - територiального устрою ( Пилипчук П.П. ) та першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Балка Д.І.
 
 
Міський голова   Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
           ЗАТВЕРДЖЕНО  
           Рішення Шептицької міської ради  
                 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про управління містобудування та архітектури
Виконавчого комітету Шептицької міської ради.
 
  1. Загальні положення
1.1. Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Шептицької міської ради  (далі - Управління) є виконавчим органом Шептицької міської ради без статусу юридичної особи, утворюється міською радою. Управління підзвітне і підконтрольне міській раді і підпорядковується Виконавчому комітету Шептицької міської ради та міському голові.
Управління є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури, робочим органом з питань зовнішньої реклами Шептицької міської ради, органом з присвоєння адрес, уповноваженим органом з переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки та спеціальним уповноваженим органом Шептицької міської ради в сфері охорони культурної спадщини. З метою реалізації повноважень Шептицької міської ради та її виконавчого комітету щодо раціонального використання території та комплексного містобудівного розвитку міста та громади, задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві в складі Управління створюється відділ "Служба містобудівного кадастру".
1.2. Діяльність Управління координує перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
1.3. Управління, в межах своїх повноважень, здійснює керівництво  в сфері містобудування, планування та забудови територій на території Шептицької міської територіальної громади.
1.4. Управління в своїй діяльності керується   Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства розвитку громад і територій України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови,  а також цим положенням.
1.5. Положення про Управління затверджується міською радою.
1.6. Усі працівники Управління приймаються на посади і звільняються з посад міським головою в порядку, передбаченому чинним законодавством.
1.7. Міська рада створює умови для роботи і підвищення кваліфікації працівників, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв’язком, транспортом для виконання службових обов’язків, сучасними засобами оргтехніки, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань.
1.8. Управління має бланк та печатку зі своєю назвою.
 
  1. Основні завдання
2.1. Забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території Шептицької міської ради.
2.2. Координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку території громади, забудови територій населених пунктів на території Шептицької міської ради, поліпшення їх архітектурного вигляду та збереження традиційного характеру середовища.
2.3. Забезпечення дотримання законодавства у сфері містобудування та архітектури, планування та забудови територій, державних стандартів, норм і правил, а також затвердженої містобудівної документації, раціонального використання територіальних ресурсів, збереження історичного середовища на території Шептицької міської ради.
2.4. Забезпечення дотримання вимог Закону України "Про охорону культурної спадщини" та інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території Шептицької міської ради.
2.5. Здійснення самоврядного контролю спрямованого на дотримання вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів та правил під час здійснення забудови земельних ділянок.
2.6. Участь у розробленні та виконанні регіональних та місцевих програм у сфері містобудування та архітектури.
2.7. Організація діяльності та забезпечення функціонування відділу "Служба містобудівного кадастру", основні завдання якого :
2.7.1. Інформаційне забезпечення суб'єктів містобудівної діяльності на території Шептицької міської ради.
2.7.2. Прийняття та облік запитів користувачів, відбір інформації, регулювання доступу до бази даних містобудівного кадастру, видача кадастрових документів, довідок та їх копій, даних на електронних носіях, облік послуг, що надавалися користувачам.
2.7.3. Надання інформації, яка міститься у містобудівному кадастрі, що не має обмеження в доступі, суб'єктам містобудівної діяльності за їх запитами. Обмеження доступу до інформації містобудівного кадастру, що є власністю держави або представляє державну чи комерційну таємницю, встановлюється у порядку, передбаченому законодавством.
2.7.4. Здійснення операцій з:  отримання та реєстрації кадастрової інформації та  контролю за її станом;  обслуговування програмно - технічних комплексів ведення містобудівного кадастру; обслуговування системи зберігання та архівування інформації; обміну інформацією з іншими кадастрами, реєстрами та інформаційними системами.
2.7.5. Розвиток та вдосконалення засобів ведення містобудівного кадастру на території Шептицької міської ради.
2.8. Здійснення контролю за веденням містобудівного кадастру, ведення збору, обліку, систематизації, зберіганні та використання накопичених геодезичних, топографічних матеріалів
2.9. Виконання інших завдань, передбачених чинним законодавством.
 
3.  Функції
3.1. Відповідно до покладених на нього завдань Управління реалізує державну політику  та  вносить  на  розгляд  міської  ради  та  її  виконавчих органів пропозиції з
 
 
питань у сфері містобудування та архітектури, планування та забудови територій; забезпечує реалізацію на території Шептицької міської ради державної політики та повноважень місцевого самоврядування в галузі містобудування та архітектури та виконує наступні функції:
3.1.1. Готує пропозиції до програм соціально – економічного розвитку територій та проектів місцевого бюджету і подає їх на розгляд з метою подальшого затвердження.
3.1.2. Сприяє у вирішенні питань   соціально – економічного розвитку.
3.1.3. Координує розробку комплексного плану просторового розвитку територіальної громади, генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації та подає їх на затвердження у встановленому порядку.
3.1.4. Розглядає   пропозиції   суб'єктів   містобудування   щодо визначення території, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб  згідно  з  містобудівною  документацією, надає пропозиції та висновки з цих питань,  забезпечує  контроль  за комплексною забудовою територій, а також можливість провадження на них запланованої містобудівної діяльності.
3.1.5. Розглядає пропозиції щодо розміщення  і будівництва (реконструкції)  житлово – цивільних, комунальних, виробничих та інших об’єктів, створення інженерно – транспортної інфраструктури.
3.1.6. Є уповноваженим органом містобудування та архітектури ( далі - УОМА) на території Шептицької міської ради в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва ( далі - ЄДЕССБ), та відповідно до покладених на УОМА задач:
- надає та затверджує містобудівні умови та обмеження для проєктування об'єктів будівництва у порядку, визначеному законодавством України, засобами ЄДЕССБ;
- надає будівельні паспорти забудови у порядку, визначеному законодавством України, засобами ЄДЕССБ.
3.1.7. Координує виконання науково – дослідних і проектно – розвідувальних робіт, що здійснюються на території Шептицької міської ради.
3.1.8. Організовує громадські слухання  містобудівної документації                                       ( комплексного плану просторового розвитку територіальної громади , генеральних планів, планів зонування, детальних планів території).
3.1.9. Погоджує паспорти прив’язки на встановлення пересувних і стаціонарних тимчасових споруд.
3.1.10. Виконує функції робочого органу по регулюванню розміщення засобів зовнішньої реклами (в межах повноважень, передбачених законодавством) .
3.1.11. Є уповноваженим органом з присвоєння адрес (далі - ОЗПА) на території Шептицької міської ради в ЄДЕССБ, та відповідно до покладених на ОЗПА задач:
- приймає , шляхом видачі наказів, рішення про присвоєння, зміну, коригування адреси об’єкта нерухомого майна, про відмову у присвоєнні, скасування адреси об’єкта нерухомого майна ;
- видає витяги з реєстру будівельної діяльності з даного питання у порядку, визначеному законодавством України, засобами ЄДЕССБ .
3.1.12. Є уповноваженим органом з переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки на території Шептицької міської ради в ЄДЕССБ, та відповідно до покладених на Управління задач:
- розглядає заяви, додані до них документи та формує їх в ЄДЕССБ;
 
 
- приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні виключно з використанням Реєстру будівельної діяльності у формі електронного документа з присвоєнням реєстраційного номера.
3.1.13. Організовує у встановленому законодавством порядку архітектурні та містобудівні конкурси на території Шептицької міської ради.
3.1.14. Інформує  через  засоби  масової інформації населення про містобудівні  програми розвитку територій Шептицької міської ради,   розміщення   важливих  об'єктів та проведення заходів, пов’язаних з їх спорудженням.
3.1.15. Розглядає    звернення    громадян,    інших    суб'єктів містобудування з питань,  що належать до його компетенції, забезпечує, в установленому порядку, своєчасний  розгляд звернень суб’єктів містобудування, приймає відповідні рішення.
3.1.16. Створює і веде архів містобудівної документації, документів, що стосуються діяльності Управління .
 3.1.17. Забезпечує дотримання законодавства у сфері містобудування, планування та забудови територій, державних стандартів, норм і правил, затвердженої містобудівної документації.
3.1.18. Сприяє діяльності місцевих організацій творчих спілок у справі розвитку містобудування та архітектури.
3.1.19. Займається іншою діяльністю, що належить до компетенції управління у сфері містобудування та архітектури і не забороняється законом.
3.1.20. Надає витяги із містобудівної документації.
3.1.21. Здійснює наповнення Єдиного державного реєстру адрес - базового реєстру ЄДЕССБ .
3.1.22. Внесення до Містобудівного кадастру на державному рівні чинної містобудівної документації, згідно з вимогами Порядку ведення Містобудівного кадастру на державному рівні під час реалізації експериментального проекту щодо запровадження Містобудівного кадастру на державному рівні.
3.1.23. Надає мотивовані висновки уповноваженого органу містобудування та архітектури міської ради щодо можливості розміщення на земельній ділянці відповідного, визначеного законодавством об’єкта, згідно з вимогами нормативно-правових актів, будівельних норм, інших нормативних документів, обов’язковість застосування яких встановлена законодавством.
          3.1.24. Є спеціальним уповноваженим органом Шептицької міської ради в сфері охорони культурної спадщини на території Шептицької міської ради і відповідно до покладених завдань має наступні повноваження :
- подання пропозиції органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України;
- забезпечення юридичним і фізичним особам доступу до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам'яток та в історичних ареалах населених місць;
- забезпечення дотримання режиму використання пам'яток місцевого значення, їх територій, зон охорони;
 
- забезпечення захисту об'єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження;
- організація розроблення відповідних програм охорони культурної спадщини;
- надання висновків щодо відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам'ятках місцевого значення, історико-культурних заповідних територіях та в зонах їх охорони,  на охоронюваних  археологічних територіях , в історичних  ареалах
населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об'єктів культурної спадщини;
- організація відповідних охоронних заходів щодо пам'яток місцевого значення та їх територій у разі виникнення загрози їх пошкодження або руйнування внаслідок дії природних факторів чи проведення будь-яких робіт;
- видання розпоряджень та приписів щодо охорони пам'яток місцевого значення, припинення робіт на цих пам'ятках, їх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених цим Законом дозволів або з відхиленням від них;
- надання висновків щодо відчуження або передачі пам'яток місцевого значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
- укладення охоронних договорів на пам'ятки в межах повноважень, делегованих органом охорони культурної спадщини вищого рівня відповідно до закону;
- забезпечення в установленому законодавством порядку виготовлення, встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам'ятках або в межах їх територій;
- підготовка пропозицій та проектів розпоряджень щодо проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування об'єктів культурної спадщини, відповідного використання пам'яток та подання їх на розгляд відповідному органу виконавчої влади;
- популяризація справи охорони культурної спадщини на відповідній території, організація науково-методичної, експозиційно-виставкової та видавничої діяльності у цій сфері;
- виконання функції замовника, укладення з цією метою контрактів на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини;
- підготовка пропозицій до програм соціально-економічного розвитку відповідної території і проектів місцевого бюджету та подання їх на розгляд відповідному органу виконавчої влади;
- інформування органів охорони культурної спадщини вищого рівня про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам'яток, що знаходяться на їх території;
- участь в організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників у сфері охорони культурної спадщини;
- організація досліджень об'єктів культурної спадщини, які потребують рятівних робіт;
- застосування фінансових санкцій за порушення норм Закону України "Про охорону культурної спадщини" ;
 
 
 
- здійснення інших повноважень відповідно до закону України "Про охорону культурної спадщини".
3.1.25. Погоджує наміри щодо влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єкта (або їх розумного пристосування).
3.1.26. Готує довідки про відповідність місця розташування самочинно збудованого об’єкта, на яке визнано право власності за рішенням суду, вимогам державних будівельних норм.
3.1.27. Виконує інші функції у сфері містобудування та архітектури, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами.
3.2. Через відділ "Служба містобудівного кадастру" :
3.2.1. Зберігає і використовує геопросторові дані про територію, адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, будівельну  діяльність, інформаційні ресурси будівельних норм і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів.
3.2.2. Забезпечує  розвиток містобудівного    кадастру    шляхом     організації проведення     робіт     з    удосконалення    структури    даних, програмно - технічного блоку, способів введення, обробки, зберігання та надання даних тощо.
3.2.3. Забезпечує Порядок взаємодії кадастрових служб на різних рівнях з визначенням функціональних розмежувань між ними, затвердження переліку інформації, що підлягає передачі, та порядок її передачі, формування програмно-технічних комплексів розв'язання задач та системи зв'язку визначається згідно із чинним законодавством України.
3.2.4. Організовує роботу по поетапному введенню відомостей про єдину цифрову топографічну основу територій на підставі топографічних  карт  і  планів  та  планово-картографічної  основи державного земельного кадастру  на  територію  Шептицької міської ради,  результатів інженерно-геодезичних  виконавчих знімань завершеного будівництвом об'єктів інфраструктури та результатів містобудівного моніторингу.
3.2.5. Організовує роботу по створенню  геопорталу містобудівного кадастру, його підсистем та перспективних планів його розвитку, поетапного впровадження системи ведення містобудівного кадастру та внесення відомостей до геопорталу містобудівного кадастру у відповідності до наявних у ньому підсистем.
3.2.6. Забезпечує наповнення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва інформацією в межах своєї компетенції.
3.2.7. Забезпечує оперативне програмно-технічне  та технологічне обслуговування містобудівного кадастру.
3.2.8. Готує пропозиції до програм створення і ведення містобудівного кадастру і подає їх на розгляд з метою подальшого затвердження.
         
          4.  Права та обов’язки
4.1. Залучати спеціалістів інших підрозділів міської ради, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції Управління.
 
 
4.2. Одержувати у встановленому порядку від інших підрозділів міської ради,  підприємств, установ і організацій, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Управління завдань.
4.3. Скликати у встановленому порядку наради, круглі столи, архітектурно-містобудівну раду, залучати спеціалістів інших підрозділів міської ради, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції Управління.
4.4. Ставити питання про позбавлення юридичних і фізичних осіб ліцензій на право виконання спеціальних видів робіт по проектуванню і будівництву, якщо вони виконуються з порушенням законодавства у сфері містобудування.
4.5. Звертатись до державних органів з метою притягнення у встановленому законодавством порядку до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства у сфері містобудування.
 
5.  Керівництво
5.1. Управління очолює начальник управління, який за посадою є головний архітектор.
5.2. Начальник управління, головний архітектор:
5.2.1. Здійснює керівництво діяльності управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, визначає ступінь відповідальності працівників управління.
5.2.2. Погоджує структуру і штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці.
5.2.3. Видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання.
5.3. Накази начальника управління у разі порушення прав громадян, підприємств, установ і організацій можуть бути оскаржені у судовому порядку.
5.4. З метою реалізації повноважень Шептицької міської ради та її виконавчого комітету щодо раціонального використання території та комплексного містобудівного розвитку міста, задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, в складі Управління створений відділ "Служба містобудівного кадастру".
5.4.1. Структура відділу "Служба містобудівного кадастру" визначається залежно від обсягу обробки даних містобудівного кадастру. З метою забезпечення роботи відділу додатково вводяться посади спеціалістів, на яких покладаються обов'язки з обслуговування та супроводження роботи технічних засобів, операційних та спеціальних програм, адміністрування сервера, локальної мережі та системи управління базою даних містобудівного кадастру.
5.5. Для розгляду містобудівних, архітектурних та інженерних проєктних рішень об’єктів архітектури при Управлінні утворюється архітектурно – містобудівна рада.
5.6. З метою оперативного розгляду питань містобудівної діяльності, проєктних  пропозицій, узгодження вихідних даних для проєктування та будівництва об’єктів архітектури, тощо та надання відповідних рекомендацій при Виконавчому комітеті Шептицької міської ради може бути створена  міжвідомча узгоджувальна комісія по плануванню і забудові  населених  пунктів.
 
 
 
6. Організація роботи
6.1. Методичне керівництво та нормативне забезпечення діяльності управління здійснюється Міністерством розвитку громад і територій України, а також Департаментом архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації .
6.2. Управління та відділ "Служба містобудівного кадастру" в його складі утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на їх  утримання  затверджує міська рада.
6.3. Фінансування робіт із виготовлення містобудівної документації, створення та   ведення  містобудівного   кадастру   здійснюється  за  рахунок   коштів  відповідних
бюджетів, міжнародної технічної та/або фінансової допомоги, у тому числі у вигляді грантів та інших джерел, не заборонених законодавством.
6.4. Для інформаційно-технічного обслуговування системи містобудівного кадастру можуть залучатися юридичні особи будь - якої форми власності.
6.5. Джерелами вихідної інформації для містобудівного кадастру є структурні підрозділи Шептицької міської  ради,  органи  місцевого самоврядування, територіальні органи центральних органів виконавчої влади, старости відповідних старостинських округів, місцеві органи Держгеокадастру та Державної інспекції архітектури та містобудування України, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян , що ведуть свої відповідні реєстри і бази даних та мають матеріали, необхідні для формування містобудівного кадастру.
 
          7. Взаємовідносини (зв’язки) з іншими підрозділами
7.1. Управління в своїй діяльності тісно взаємодіє з постійними комісіями, депутатами міської ради, надає необхідний інформаційний матеріал, своєчасно реагує на депутатські запити та звернення.
7.2. Для розгляду містобудівної документації, підготовки рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення містобудівної діяльності та вирішення інших питань, при Управлінні утворюється архітектурно-містобудівна рада з включенням до її складу кваліфікованих спеціалістів відповідних органів і організацій (за погодженням з ними).
7.3. Управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими підрозділами Виконавчого комітету Шептицької міської ради, представницькими органами, об'єднаннями громадян, а також організаціями, підприємствами і установами.