ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Фартушок Дмитро Iгорович

Доповідач:

Фартушок Д.І,

Галузь:

Економіка та інвестиції

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

23.09.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 4154
Про звернення Червоноградської мiської ради до Президента України Зеленського В.О., Прем’єр-мiнiстра України Шмигаля Д.А., Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О., народного депутата України Камельчука Ю.О.

ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МIСЬКА РАДА
Львiвської областi
пятдесят четверта сесiя сьомого скликання
Р I Ш Е Н Н Я
м. Червоноград

 
Про звернення Червоноградської мiської ради до Президента України Зеленського В.О.,
Прем’єр-мiнiстра України Шмигаля Д.А., Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О.,
народного депутата України Камельчука Ю.О.

     Щодо невідкладного розгляду та підтримки проектів законів  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму кеш-бек»  №№3853-1,3853-2 та проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів фізичних осіб-підприємців» №3993.
 Керуючись ст.ст. 140, 144 Конституцiї України, Законом України «Про мiсцеве самоврядування в Українi», -
 
ВИРIШИЛА:

       1. Прийняти звернення Червоноградської мiської ради, до Президента України Зеленського В.О., Прем’єр-мiнiстра України Шмигаля Д.А., Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О., народного депутата України Камельчука Ю.О., 
щодо звернення:
  - Верховної Ради України з проханням, сприяти розгляду і швидкому прийняттю законопроектів №№3853-1,3853-2,3993.
  - Президента України з проханням підтримати зазначені законопроекти.
  - Кабінету Міністрів України з проханням сприяти розгляду №№3853-1,3853-2,3993.
  - ГоловиКомітету з питань податкової та митної політики невідкладно винести на розгляд Комітету та підтримати законопроекти №№ 3853-1,3853-2,3993. 
     2. Направити звернення Червоноградської міської ради до Президента України Зеленського В.О., Прем’єр-мiнiстра України Шмигаля Д.А., Голови Верховної Ради України Разумкова Д.О., Народного депутата України Камельчука Ю.О.,
     3. Контроль за виконанням рiшення покласти на постiйну депутатську комiсiю з питань
депутатської дiяльностi, забезпечення законностi, антикорупцiйної полiтики, захисту прав людини, сприяння децентралiзацiї, розвитку мiсцевого самоврядування та громадянського суспiльства, свободи слова та iнформацiї. (Золочiвський В.П.)
 
  
Мiський голова                                                                                                                         А. ЗАЛIВСЬКИЙ


                                                                                                                                                                                      Президенту України
                                                                                                                                                                                      Зеленському В.О.
 
                                                                                                                                                                                     Прем’єр-мiнiстру України
                                                                                                                                                                                     Шмигалю Д.А.
 
                                                                                                                                                                                     Головi Верховної Ради України
                                                                                                                                                                                     Разумкову Д.О.
  
                                                                                                                                                                                     Народному депутату України
                                                                                                                                                                                     Камельчуку Ю.О.
 
 
 
Звернення
 до Верховної Ради України, Президента України, Кабінету МіністрівУкраїни
щодо невідкладного розгляду та підтримки проектів законів
«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму кеш-бек»  №№3853-1,3853-2 та проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів фізичних осіб-підприємців» №3993.
 
         Ми, депутати Червоноградської міської ради, глибоко стурбовані ситуацією, що виникла у секторі малого та мікропідприємництва. Спрощена система оподаткування є єдиною можливістю започаткувати і вести бізнес кожному українцю без фаху, досвіду та мінімізувати контакт з, нажаль, корумпованою на сьогодні податковою системою України.
      Прийняті Верховною Радою України 20.09.2020 року Закони України №128-IX “Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг” та №129-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг” запроваджують для фізичних осіб-підприємців(надалі – ФОП) обов’язок використання  фіскалізованих реєстраторів розрахункових операцій(надалі – РРО) під час реалізації товарів та послуг,  чим суттєво збільшують витрати мікропідприємців, що автоматично призведе до підвищення цін для споживачів. Окрім того запровадження фіскалізованих РРО для ФОПівзнівельовує саму спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, яка створювались для надання можливості українцям розпочати і вести свою справу без фаху чи досвіду у бухгалтерсьому обліку.  Додаткове адміністрування призведе до збільшення корупційних чинників і тиску з боку контролюючих органів.
      Нормами Законів №№128-IX,129-IX окрім фіскалізованих РРО фізичними особами-підприємцями запроваджується механізм «кеш-бек» - винагорода інформатора Державної податкової служби за вчинені неточності чи порушення з боку фізичних осіб-підприємців під час реалізації товарів та послуг.
     Зобов’язання використання фіскалізованих РРО в сьогоднішніхреаліяхробитьведеннядіяльностімікропідприємцянадзвичайноважким і коштовним.
     Державна регуляторна служба України провела розрахунок та аналіз регуляторного впливу від запровадження додаткового регулювання, що вводиться прийняттям цих законів та публічно розмістила цю інформацію. Прогнозні витрати ринку, платників податків другої та третьої руп єдиного податку, від реалізації положень Законів №№128-ІХ,129-ІХ становитимуть від 8,5 до 22,4 млрд. грн. на адміністрування процесів застосування в залежності від типу реєстратора розрахункових операцій. Всі ці витрати бізнес автоматично закладатиме в собівартість товарів та послуг, що спричинить збільшення роздрібних цін. Значне здорожчання процедур адміністрування податків для мікропідприємництва робить мікробізнес неконкурентним у порівнянні з великим бізнесом та в подальшому призведе до закриття суб’єктів господарювання фізичнихосіб-підприємців, що провадять свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності. Це створить підґрунтя для монополізації споживчого ринку великим бізнесом і паралельно вб’є альтернативну пропозицію мікропідприємництва на ринку праці.
     Наголошуємо, що при прийнятті Законів №№128-ІХ,129-ІХ законотворцями не було надано суспільству обрахунків щодо фінансової доцільності від запровадження фіскалізації РРО і «кеш-бек». Навпаки Міністр фінансів Оксана Маркарова наприкінці 2019-го пубічно заявляла, що додадкових надходжень до бюджету від запровадження вищезазначених норм Мінфін не очікує. За оцінкою експертів додаткове адміністрування однозначно призведе до додаткових витрат з бюджету України.
     Законом України№129-ІХ “Про внесеннязмін до Податкового кодексу Українищо додетінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг” передбачено застосування механізм так званого «кеш-бек», який попри морально-етичнісуперечності несе потенційний ризик кримінального тиску на мікробізнес з метою отриманняв инагороди за інформацію щодо невидачі чеку чи видачі чеку не на всю суму. Існує велика ймовірність запровадження шахрайський схем і кримінальних дій тиску на мікробізнес.
     Закриття діяльності мікропідприємцями чи їх бізнес - еміграція може привести до катастрофічних наслідків для країни, бо місцеві бюджети мінімум на 20% відсотків наповнюються саме за рахунок податків, які сплачує мікробізнес.
 
     У ВРУ було зареєстровано проектЗакону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій, а також скасування корупційного механізму кеш-бек»  №3853-1, а також альтернативний №3853-2, який був напрацьований групою народних депутатів спільно з Рухом #SaveФОП. Основною ідеєю цього законопроекту – є збереження, розвиток та захист ССО.
 
     Законопроекти №№3853-1,3853-2набуваютьнадважливогозначення, особливо після карантину та є першочерговим і дозволять:
  • Пожвавити бізнесактивність існуючих ФОПів;
  • Нададати впевненості суспільству щодо законодавчоївиваженості і стабільності;
  • Стимулювати вихід з тіні «сірих підприємців»;
  • Збільшать надходження в місцевібюджети;
  • Сприятимуть  зростанню самозайнятості і стовоенню нових робочих місць;
  • Стимулюватимуть встановлення мікробізнесом терміналів та збільшення безготівкових розрахунків.
 
     Після прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» №786-IX було враховано пропозиції до другого читання, які прибрали «Книгу обліку» та норму щодо її щоденного (за підсумками робочого дня) ведення.
     Таким чином, оскільки щоденне відображення доходів не передбачено у оновленій редакції, постає питання з веденням обліку доходів, видатків та інших показників у розумінні п. 44.1 ст. 44 ПКУ. Відтак фізичним особам-підприємцям доведеться вести облік доходів з веденням первинних документів на кожну операцію (паперовий чек, приходний ордер чи інший документ, який має унікальний номер).
     Вказані зміни не будуть мати сильних наслідків для фізичних осіб-підприємців, які працюють з юридичними особами за договорами, оскільки кількість операцій на місяць у них вимірюється одиницями. В той же час, що стосується  фізичних осіб-підприємців сфери роздрібної торгівлі, де щодня кількість операцій може вимірюватися сотнями, скасування Книги обліку суттєво ускладнить бухгалтерський облік та змусить їх звертатися за послугами професійних бухгалтерів, що збільшить їхні видатки та ускладнить процеси. 
     Рух #SaveФОП спільно з народними депутатами розробив законопроект №3993, який поєднує позитивні новели №786-IX щодо можливості довільного ведення звітності у будь-який спосіб із уставленими нормами щодо ведення Книги обліку, які добре себе зарекомендували.
     Унормування порядку відображення отриманих доходів фізичними особами-підприємцями таким чином, щоб через збереження можливості щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів у Книзі обліку вони могли вести облік доходів та витрат, достатніх для формування показників податкової звітності.
Законопроектом передбачається:
  • збереження змін згідно Закону України №786-IX щодо ведення обліку у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат;
  • запровадження норми, згідно якої у разі реєстрації Книги обліку доходів у встановленому порядку та її щоденного ведення вона буде достатньою підставою для формування показників податкової звітності.
 
     Цей законопроект дозволить зняти соціальну напругу з фізичних осіб-підприємців, які ведуть Книгу обліку доходів та не хочуть витрачати додаткові кошти на бухгалтерський супровід, який будуть необхідні у разі запровадження нового механізмуформування та підтвердження показників податкової звітності.
 
 
     Враховуючи викладене, ми, депутати Червоноградської міської ради  ради, звертаємось до:
 
  1. Верховної Ради України з проханням, сприяти розгляду і швидкому прийняттю законопроектів№№3853-1,3853-2,3993.
  2. Президента України з проханням підтримати зазначені законопроекти.
  3. Кабінету Міністрів України з проханням сприяти розгляду №№3853-1,3853-2,3993.
  4. Голови Комітету з питань податкової та митної політики невідкладно винести на розгляд Комітету та підтримати законопроекти №№ 3853-1,3853-2,3993.
 
 
 
                                                                                                                                                                Прийняте на пятдесят четвертій сесiї
                                                                                                                                                                 Червоноградської мiської ради сьомого скликання
                                                                                                                                                                 ___________ 2020р.
 
    
Секретар мiської ради                                                                                О. ГРАСУЛОВ