ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 21Р4

ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МIСЬКА РАДА
ЧЕРВОНОГРАДСЬКОГО РАЙОННУ
 Львівської області
двадцять перша  сесія восьмого скликання
 Р I Ш Е Н Н Я
__________                  м.Червоноград №_____
 
Про звернення Червоноградської міської 
ради Львівської області до Президента
України, Верховної Ради України,
Кабінету МіністрівУкраїни,
щодо
належного доопрацювання до другого
читання законопроекту «Про Державний
бюджет України на 2023 рік»

  
         Керуючись ст. ст. 140,144 Конституції України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи суттєві проблемні питання законопроекту, які можуть негативно вплинути на життя місцевих громад, обороноздатність та на економіку України , Червоноградська міська рада,-
 
В И Р I Ш И Л А :
 
1. Прийняти звернення Червоноградської міської  ради Львівської області до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, щодо належного доопрацювання до другого читання законопроекту «Про Державний бюджет України на 2023 рік»
 
2. Направити звернення  до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.
 
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської дiяльностi, забезпечення законності, антикорупційної політики, захисту прав людини, сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації  (Майданович С.В.)
 
 
 
Міський голова                                                              Андрій  ЗАЛІВСЬКИЙ
 
 
 
 
 
 Президенту України
 
Верховній  Раді України
 
Кабінету Міністрів України
 
 
 
ЗВЕРНЕННЯ
Червоноградської міської ради Львівської області щодо належного доопрацювання до другого читання законопроекту
«Про Державний бюджет України на 2023 рік»
          
7 жовтня 2022 р. Верховна Рада України прийняла в першому читанні законопроект «Про Державний бюджет України на 2023 рік».
Для його належного доопрацювання до другого  читання закликаємо врахувати суттєві проблемні питання документа, які можуть негативно вплинути як на життя місцевих громад, так і на обороноздатність та економіку України загалом.
По-перше, закликаємо переглянути запропоновану у І читанні структуру видатків. Основний акцент у видатках держбюджету на наступний рік має бути зроблений на посиленні захисту і оборони України від російських окупантів. Тому не зрозуміле лобіювання фактично продовження так званого  «Великого будівництва», коли пропонується витратити 23,2 млрд. грн. на будівництво доріг і ще 18,5 млрд. піде на погашення боргів за будівництво доріг в попередні роки.
І це при тому, що авторитетні журналістські розслідування вказують на те, що завищення цін і штучне обмеження конкуренції при будівництві чи ремонті доріг призводить до того, що держава змушена переплачувати і втрачати близько 20% від вартості наданих робіт.
Аналогічно ми вважаємо вкрай обурливими спроби уряду і окремих депутатів витратити з державного бюджету на телемарафони і російськомовні телеканали близько 2 млрд. грн. (близько 600 млн. – в рамках проекту держбюджету і ще близько 1 млрд. 400 млн. було запропоновано через поправки окремих депутатів від влади – на щастя, не підтриманих під час розгляду).
Викликають нерозуміння також деякі інші витрати, як-то літерні перельоти для чиновників в умовах заборони авіа сполучень, різні інфраструктурні проекти в зоні бойових дій тощо – загальним обсягом близько 4 мільярдів гривень.
Відтак вимагаємо скоротити названі необґрунтовані видатки, натомість збільшити видатки:
- на оборону, забезпечення військовослужбовців, виробництво українських озброєнь і боєприпасів,
- на фінансування відновлювальних робіт із ремонту зруйнованих будівель (перш за все житлових будинків – за даної ситуації це важливіше, ніж дороги),
- на забезпечення безперебійної роботи систем опалення, постачання електроенергії, газу і води для громадян України,
- на будівництва житла родинам військовослужбовців, які зараз беруть безпосередню участь у захисті України,
- на розширення можливостей українського експорту в країни Європейського Союзу, зокрема розширення пунктів пропуску через державний кордон на західному напрямку.
По-друге, ми не погоджуємося із «заморожуванням» мінімальної зарплати, прожиткового мінімуму і відповідних соціальних виплат. В умовах прискорення інфляції це призведе до суттєвого падіння рівня життя значної частини громадян України.
Ми також абсолютно не погоджуємося із відвертим нехтуванням щодо таких важливих пріоритетів у витратах держави як освіта (скорочення фінансування на 30,6 млрд. грн.), медицина (скорочення на 20,3 млрд. грн.) і культура (падіння фінансування на 40% порівняно з довоєнним 2021 р.).
Також в умовах серйозних енергетичних ризиків ми не підтримуємо ініціативу уряду щодо скорочення фінансування проектів з підвищення енергоефективності.
По-третє, ми вважаємо, що окремі статті законопроекту про Державний бюджет України на 2023 р. (а саме статті 4, 16, 17, 18) занадто розширюють права Кабінету Міністрів України щодо керування спеціальним фондом державного бюджету, а також щодо впливу на боргову політику України. Вважаємо, що це суперечить ст. 95 Конституції України, створює масштабні ризики – як щодо розбалансування боргової політики країни, так і для створення стимулів щодо політичної корупції.
Рішення щодо Державного бюджету України має ухвалювати Верховна Рада України, а місцевих – відповідні місцеві ради. Інші способи зміни бюджету є узурпацією, неприпустимою в країні, яка відстоює свій демократичний лад і європейську сутність.
 
 
 
 
 
Прийняте на двадцять першій сесії Червоноградської міської ради восьмого скликання
20 жовтня 2022 року