ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

20.08.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1353
Про затвердження Статуту Червоноградського ліцею Червоноградської міської ради Львівської області

ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
Львівської області
пятдесят третя сесія сьомого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
____________ м.Червоноград №________
Про затвердження Статуту
Червоноградського ліцею
Червоноградської міської
ради Львівської області

Керуючись ст.ст.25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до пункту 3 підпункту 13 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про освіту», ст.32, 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту», ст.90 Цивільного кодексу України, Інструкції про організацію та діяльність ліцею, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 20.07.1995 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 січня 1996 року за № 7/1032 та з метою приведення типів закладів загальної середньої освіти у відповідність до вимог чинного законодавства Червоноградська міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Статут Червоноградського ліцею Червоноградської міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ 25242784), що додається.
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комiсiю з питань охорони здоров’я, працi та соцiальної полiтики, освiти, культури, духовного вiдродження, сiм’ї, молодi та спорту (Курівчак Н.М.), заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Турко Н.Р.
Міський голова  А.ЗАЛІВСЬКИЙ 

ЗАТВЕРДЖЕНО

СТАТУТ

Червоноградського ліцею
Червоноградської міської ради Львівської області

Червоноград - 2020

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.Червоноградський ліцей Червоноградської міської ради Львівської області – заклад освіти, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти на рівні профільної середньої освіти.

Скорочене найменування закладу – Червоноградський ліцей (далі Червоноградський ліцей).

1.2.Червоноградський ліцей знаходиться в комунальній власності Червоноградської міської ради Львівської області, яка є її засновником (рішення Червоноградської міської ради від 11.06.2020 № 1655 «Про зміну типів та найменувань закладів загальної середньої освіти»).

1.4.Червоноградський ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, іншими законодавчими актами у сфері освіти і науки, розпорядженнями і рішеннями органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, цим Статутом, що розробляється на основі чинного законодавства.

1.5.Діяльність ліцею будується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, диференціації та оптимізації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.

1.6.Юридична адреса закладу – вул.С.Бандери, 17а, м.Червоноград, обл.Львівська, 80106, тел. 3-82-57, 3-12-70.

1.7.Червоноградський ліцей є юридичною особою з дня затвердження та реєстрації Статуту, має печатку, штамп, ідентифікаційний код, бланки із своїм найменуванням, свою символіку. Може мати розрахункові та інші рахунки у фінансових установах і банках державного сектору.

1.8. У своїй Статутній діяльності Червоноградський ліцей має такі права:

- набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною у судовому процесі, мати у власності кошти та інше майно відповідно до законодавства;

- провадити інноваційну діяльність та укладати з цією метою відповідні договори про співпрацю з іншими закладами освіти (науковими установами), підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами;

1.9. Червоноградський ліцей функціонує з метою забезпечення:

- всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

- досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування в учнів компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, визначених Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та державними стандартами.

1.10.Головні завдання Червоноградського ліцею:

- забезпечення права особи та створення рівних умов на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти;

- забезпечення якості повної загальної середньої освіти та якості освітньої діяльності;

- жоден учасник освітнього процесу не повинен зазнавати жодних форм дискримінації, зокрема мати будь-які обмеження в освітньому процесі або у праві брати участь у заходах, що проводяться в ліцеї, у тому числі на підставі надання чи ненадання благодійної допомоги закладу;

- здобуття профільної средньої освіти гарантується за академічним спрямуванням;

-дотримання вимог законодавства щодо доступності освіти для осіб з особливими освітніми потребами;

- використання розвиваючих засобів і методів навчання, що враховують особливі освітні потреби учнів та сприяють успішному засвоєнню змісту навчання і розвитку дитини.

- пошук і відбір для навчання творчо обдарованих та здібних дітей;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, Державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина.

1.11.Червоноградський ліцей створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.

Учні забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.12. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів здійснюється відповідно до законодавства.

1.13. Ліцей несе відповідальність за реалізацію головних завдань, визначених Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», безпечні умови освітньої діяльності, дотримання умов, що визначаються за результатами інституційного аудиту, договірних зобов’язань і фінансової дисципліни.

2. СТРУКТУРА ЛІЦЕЮ

2.1. Для провадження освітньої діяльності у складі ліцею має бути створено та функціонувати не менше чотирьох 10 класів.

2.2.Червоноградський ліцей:

2.2.1.До 2027 року забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти в межах дворічної старшої школи.

2.2.2. З 01.09.2027 року забезпечує здобуття профільної середньої освіти тривалістю три роки.

2.2.3.Припиняє набір учнів:

- з 01.09.2020 року у перші (п’яті) класи;

- з 01.09.2021 року у другі (шості) класи;

- з 01.09.2022 року у треті (сьомі) класи;

- з 01.09.2023 року у четверті (восьмі) класи;

- з 01.09.2024 року у п’яті (дев’яті) класи.

2.3. Зарахування дітей до Червоноградського ліцею для здобуття профільної середньої освіти у порядку, визначеному законодавством, відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.

2.4.Відрахування та переведення учнів до комунальних закладів освіти здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

2.5.Кількість учнів та класів у ліцеї встановлюється один раз на початок кожного навчального року і затверджується наказом директора ліцею.

2.6. У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас утворюється в обов’язковому порядку.

2.7.Спеціальний клас утворюється керівником ліцею за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.

2.8. Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) не може становити менше 5 учнів та більше 30 учнів, які здобувають профільну середню освіту.

2.9.Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання.

2.10.Наповнюваність класів, їх поділ на групи при вивченні профільних та інших предметів визначається Міністерством освіти України на основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти.

2.11.За рахунок додаткових асигнувань рішенням засновника може встановлюватися менша наповнюваність класів і груп, та їх поділ, підвищення посадових окладів, ставок заробітної плати:

2.11.1.Підвищувати за рахунок коштів місцевого бюджету посадові оклади (ставки заробітної плати) на 10% керівним та педагогічним працівникам Червоноградського ліцею з 01.09.2020 до 01.09.2024 року (на період поетапного випуску із закладу других (шостих)- п’ятих (дев’ятих), сьомих (одинадцятих) класів);

2.11.2.За рахунок коштів місцевого бюджету до 01.09.2024 року (на період поетапного випуску із закладу других (шостих) – п’ятих (дев’ятих), сьомих (одинадцятих) класів) здіійснювати поділ уроків математики на дві групи у других (шостих) – п’ятих (дев’ятих), сьомих (одинадцятих) класах з наповнюваністю більше 27 учнів:

- у других (шостих)- п’ятих (дев’ятих), сьомих (одинадцятих) класах -2020-2021 н.р.;

- у третіх (сьомих) – п’ятих (дев’ятих) класах -2021-2022 н.р.;

- у четвертих (восьмих)- п’ятих (дев’ятих) класах -2022-2023 н.р.;

- у п’ятих (дев’ятих) класах -2023-2024 н.р..

2.12.Іноземці та особи без громадянства зараховуються до ліцею відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів.

2.13. Територія обслуговування за Червоноградським ліцеєм не закріплюється.

3. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Червоноградський ліцей планує освітню діяльність, відповідно до плану роботи.

Річний план розглядає педагогічна рада і затверджує директор.

3.2.Освітній процес у ліцеї організовується відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» , інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

3.3.Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджені центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту».

3.4.У Червоноградському ліцеї може проводитись підготовка учнів за індивідуальною освітньою траєкторією, шляхом визначення власних освітніх цілей відповідно до чинного законодавсва.

3.5.Рішення про використання закладом освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою ліцею.

3.6.Освітня програма закладу схвалюється педагогічною радою ліцею та затверджується його директором.

3.7.На основі визначеного в освітній програмі навчального плану педагогічна рада складає, а директор затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).

3.8.Червоноградський ліцей реалізує освітні програми за кошти державного, місцевого бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством.

3.9. Відповідно до освітньої програми та навчального плану ліцею педагогічні працівники ліцею самостійно добирають навчальні програми, підручники, допущені Міністерством освіти України, а також науково-методичну літературу, навчально-наочні посібники та обладнання, форми, методи і засоби навчання.

3.10.Навчальні програми, підручники та посібники, розроблені працівниками ліцею, вищих навчальних закладів, науково-дослідницьких центрів можуть використовуватись у освітньому процесі після відповідної експертизи і затвердження відповідно до чинного законодавства.

3.11. Педагогічні працівники ліцею у освітньому процесі можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.

3.12.Освітній процес організовується за такими циклами:

перший цикл профільної середньої освіти - профільно-адаптаційний (10 рік навчання);

другий цикл профільної середньої освіти - профільний (11 рік навчання, з 01.09.2027 року 11-12 роки навчання).

3.13. Освітній процес організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року..

3.14. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

Тривалість канікул не може становити менше 30 календарних днів.

3.15.Мовою освітнього процесу в ліцеї є державна мова. Освітні програми ліцею можуть передбачати викладання одного чи декілької навчальних предметів (інтегрованих курсів) англійською чи іншою офіційною мовою Європейського Союзу.

3.16. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення.

3.17.Основними видами оцінювання результатів навчання є поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

3.18. Система та загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.19.Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у ліцеї і має грунтуватися на загальнолюдських цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

3.20. Випускники ліцею одержують Свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти зразка, затвердженого Кабінетом міністрів України.

4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками освітнього процесу є :

- учні (ліцеїсти);

- педагогічні працівники;

- інші працівники ліцею;

- батьки учнів(ліцеїстів);

- аситенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої ст.26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

- органи самоврядування.

4.2.Права та обов’язки учнів визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами.

4.3. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або володіють державною мовою, моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

4.4. Педагогічні працівники мають права, визначені законодавством, Колективним договором, трудовим договором.

4.5.Педагогічні працівники зобов’язані:

-дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

- виконувати обов’язки, визначені Законом України "Про освіту", Законом України «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

-забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України "Про освіту";

-використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

-володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

-постійно підвищувати свою педагогічну майстерність.

4.6.Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру. Положення про педагогічну інтернатуру затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Відповідно до рішення директора Червоноградського ліцею педагогічному працівникові за виконання обов’язків педагога-наставника призначається доплата у граничному розмірі 20 відсотків його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти.

4.7.Батьки учнів мають права та обов’язки у сфері загальної середньої освіти, передбачені  Законом України "Про освіту", Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законами України.

Батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з керівником закладу освіти.

4.8.Відповідно до ст.27. п.2.ст.36 (Громадське самоврядування в закладі освіти) Закону України «Про повну загальну середню освіту» учасники освітнього процесу ліцею безпосередньо та/або через органи громадського самоврядування мають право брати участь у вирішенні питань організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту своїх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом у межах повноважень, визначених Законами України "Про освіту", «Про повну загальну середню освіту» та установчими документами закладу освіти.

4.9.У Червоноградському ліцеї можуть діяти:

-органи самоврядування працівників закладу освіти;

-органи учнівського самоврядування;

-органи батьківського самоврядування;

-Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу відповідно до чинного законодавства.

4.10. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту на них можуть накладатися стяягнення, встановлені чинним законодавством, Статутом і правилами внутрішнього розпорядку ліцею, а також в установленому порядку виноситись на громадський осуд.

5.ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

5.1. Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» ліцей формує внутрішню систему забезпечення якості освіти.

5.2. Кожен учасник освітнього процесу ліцею зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності.

5.3.Порушеннями академічної доброчесності є

- кадемічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, що визначені Законом України "Про освіту", а також такі форми обману, як:

- адання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;

- використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;

- роходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;

- необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.

5.4.Педагогічні працівники, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності:

- не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань;

- не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;

- не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року;

- можуть бути позбавлені педагогічного звання.

5.5.Факт порушення академічної доброчесності враховується під час:

- вирішення питання про притягнення педагогічного працівника до дисциплінарної відповідальності;

- конкурсного відбору на посаду керівника закладу освіти.

5.6.За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано такі види академічної відповідальності:

- зауваження;

- повторне проходження підсумкового оцінювання;

- повторне проходження державної підсумкової атестації;

- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

- позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.

5.7.Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника.

5.7.Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада закладу відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

5.8.Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах, отриманих із порушеннями академічної доброчесності, приймає орган (посадова особа), який їх надав (присвоїв) у порядку, визначеному законодавством.

5.9.Види академічної відповідальності, що можуть бути застосовані до учнів та педагогічних працівників, повинні бути співмірними із вчиненими порушеннями. За одне порушення може бути застосовано лише один із видів академічної відповідальності.

5.10.Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржене у порядку, визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу освіти.

5.11.Виконання державних стандартів профільної загальної середньої освіти для ліцею є обов’язковим.

5.12. Органи місцевого самоврядування, заклад зобов’язані створити умови для виконання учнями вимог відповідних державних стандартів.

5.13. Червоноградський ліцей може провадити освітню діяльність виключно на підставі відповідної ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяяльності».

5.14. Відповідно до законодавства у плановому порядку заклад проходить інстутиційний аудит( не більше одного разу на 10 років) з метою оцінювання якості освітньої діяльності закладу та визначення рекомендацій засновнику та закладу щодо:

-підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства, зокрема ліцензійними умовами.

5.15. Учні, які завершують здобуття профільної середньої освіти, проходять ДПА у формі ЗНО, крім випадків, визначених законодавством.

5.16. За результатами атестації, що проводиться в порядку, визначеному законодавством, визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється або підтверджується кваліфікаційна категорія, педагогічні звання.

5.17. Педагогічні працівники, які працюють не менше двох років у закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти та мають педагогічне навантаження, мають право на проходження сертифікації. Засади сертифікації педагогічних працівників визначаються Законом України «Про освіту».

5.18. Громадська акредитація закладу проводиться за ініціативою директора ліцею відповідно до Закону Україги «Про освіту» за рахунок коштів засновника, інших джерел не заборонених законодавством та з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту».

5.19.Кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію відповідно до Закону України "Про освіту" з урахуванням особливостей, визначених Законм України «Про повну загальну середню освіту».

5.20. На основі пропозицій педагогічних працівників педагогічна рада ліцею формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу.

5.21.Інформаційне забезпечення учасників освітнього процесу здійснюється шляхом надання доступу до публічних освітніх, наукових та інформаційних ресурсів, у тому числі до Інтернету, надання електронних підручників та інших мультимедійних навчальних ресурсів у порядку, визначеному законодавством.

6. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ

6.1.Управління Червоноградським ліцеєм та контроль здійснюють:

- засновник або уповноважений ним орган ( відділ освіти), права та обов’язки яких визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства;

- директор ліцею;

- педагогічна рада;

- органи самоврядування закладу.

6.2.Безпосереднє управління Червоноградським ліцеєм здійснює директор ліцею, особа яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра (спеціаліста), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу.

6.2.1.Директор ліцею має право:

діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;

призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

визначати режим роботи ліцею;

ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;

приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.

6.2.2. Директор ліцею зобов’язаний:

виконувати Закон України «Про повну загальну середню освіту», Закон України "Про освіту" та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність ліцею;

розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;

надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність закладу в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку ліцею;

затверджувати правила внутрішнього розпорядку ліцею;

затверджувати посадові інструкції працівників ліцею;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ліцею;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу;

створювати в закладі безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту""Про доступ до публічної інформації""Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;

звітувати щороку на конференції колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу, колективним договором, строковим трудовим договором.

Директор закладу зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

6.2.3.Директор ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України "Про освіту", та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу освіти і строковим трудовим договором.

6.3.Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління закладу.

Повноваження педагогічної ради визначаються Законом України «Про повну загальну середню освіту», Статутом закладу. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор ліцею:

6.3.1.Педагогічна рада:

схвалює стратегію розвитку закладу та річний план роботи;

схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.

6.3.2.Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

6.3.3.Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі.

6.4.Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є конференція колективу, яка скликається не менше одного разу на рік та формується з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності). Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів – 20, та складає відповідний протокол.

Інформація про час і місце проведення конференції колективу закладу розміщується в закладі та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу не пізніше ніж за один місяць до дня її проведення.

Конференція колективу закладу щороку заслуховує звіт директора ліцею, оцінює його діяльність і за результатами оцінки може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу.

Коференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з категорій, що провела відбір делегатів з оформленням відповідного протоколу.

Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати конференцію мають делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор ліцею , засновник або уповноважений ним орган (відділ освіти).

6.5.Вищим органом громадського самоврядування працівників ліцею є загальні збори трудового коллективу.

Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються статутом і колективним договором (за наявності) ліцею.

6.5.1.Загальні збори трудового колективу:

розглядають та схвалюють проект колективного договору;

затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

обирають комісію з трудових спорів.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

6.5.2.Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками ліцею.

6.6.У заклакді можк бути утворено піклувальну раду за рішенням засновника або уповноваженого ним органу на визначений засновником строк:

6.6.1.Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

6.6.2.Піклувальна рада:

аналізує та оцінює діяльність закладу і його керівника;

розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу та аналізує стан їх виконання;

сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

проводить моніторинг виконання кошторису закладу і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором ліцею;

має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу;

може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення директора закладу або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.

6.6.3.Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти, органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів відповідної місцевої ради.

6.6.4.До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу освіти, для якого вона утворюється.

6.6.5.Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

6.6.6.Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління ліцею освіти з правом дорадчого голосу.

6.6.7.Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого засновником закладу.

6.7.У закладі може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо:

6.7.1.Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

6.7.2.Учнівське самоврядування може діяти на рівні класу, закладу.

Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

6.7.3.Керівник ліцею сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

6.7.4.Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

6.7.5. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом директором ліцею, який зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

6.7.6.Органи учнівського самоврядування мають право:

брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

проводити за погодженням з директором ліцею організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу;

брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;

вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи ліцею, змісту освітніх і навчальних програм;

через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

6.7.7.Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів закладу, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

6.7.8. Засади учнівського самоврядування визначаються цим Законом та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності), що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів.

У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності).

6.7.9.Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.

6.8. У закладі може діяти батьківське самоврядування:

6.8.1. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту» та Статутом закладу.

6.8.2.Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

6.8.3.Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.

6.8.4.Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

6.8.5.Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

6.8.8.Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

6.8.9.Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

6.8.10.Працівники закладу не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

7.ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ ТА ФІНАСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1.Фінансування Червоноградського ліцею здійснюється за рахунок коштів державного бюджету шляхом надання освітніх субвенцій місцевому бюджету, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством відповідно до Бюджетного Кодексу України.

Іншими джерелами фінансування закладу можуть бути:

доходи від надання платних освітніх та інших послуг;

благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;

гранти;

інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

7.2.Червоноградський ліцей провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України "Про освіту" та інших нормативно-правових актів.

7.3.Червоноградський ліцей може мати фінансову автономію в частині використання бюджетних коштів, передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

формування структури закладу та його штатного розпису;

оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

оплату ремонтних робіт приміщень і споруд закладу;

оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу.

Отримані із зазначених джерел кошти використовуються закладом відповідно до затвердженого кошторису.

Одержання закладом власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.

7.4.Отримані закладом кошти повинні бути використані відповідно до його установчих документів, зокрема для організації та забезпечення його діяльності, та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів, крім випадків, передбачених законом.

7.5.Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі кошторису, що затверджується засновником з урахуванням пропозицій закладу.

7.6.Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Директолр ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом , із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.

7.7.Заклад не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення їх учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

7.8.У закладі під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.

7.9.Учні та їхні батьки можуть отримувати в закладі платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

7.10. Штатний розпис закладу розробляється на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджується директором за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

7.11. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном закладу визначаються Законом України "Про освіту", Законм України «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

7.12.Майно, у тому числі земельні ділянки закладу, відповідно до рішення засновника може бути використане виключно для забезпечення здобуття освіти. Відповідне майно не може бути предметом застави, стягнення, джерелом погашення боргу, щодо такого майна не можуть вчинятися будь-які дії, наслідком яких може бути припинення державної (комунальної) власності на таке майно.

7.13. Червоноградський ліцей, комунальний заклади загальної середньої освіти, не може бути приватизований або в будь-який інший спосіб переданий у приватну власність.

8. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Червоноградський ліцей може здійснювати міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України "Про освіту", має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями,

8.2.Міжнародна академічна мобільність учнів та педагогічних працівників реалізується шляхом їх участі у програмах двостороннього та багатостороннього міжнародного обміну учнів та/або педагогічних працівників.

8.3.За педагогічними працівниками закладу, які беруть участь у програмах міжнародного обміну, зберігається місце роботи без збереження заробітної плати. На час тимчасової відсутності педагогічного працівника на відповідну посаду може бути призначена інша особа за строковим трудовим договором відповідно до законодавства.

9.УТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКАДУ

9.1.Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу зприймає його засновник .

9.2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

9.3.Заклад може бути переданий засновником у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства.

Секретар ради О.ГРАСУЛОВ


О