ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МIСЬКА РАДА
Львiвської областi П’ятдесят третя сесiя сьомого скликання
Р I Ш Е Н Н Я |
|||
_______________ | м.Червоноград | №________ | |
Про затвердження Положення про порядок приватизацiї (вiдчуження) комунального майна територiальної громади м. Червонограда |
Керуючись статтями 26, 30 Закону України „Про мiсцеве самоврядування в Українi”, Закону України «Про приватизацiю державного i комунального майна» з метою економiчного зростання, залучення iнвестицiй, надходження коштiв до бюджету мiста, зменшення частки комунальної власностi у структурi економiки мiста шляхом продажу об’єктiв приватизацiї Червоноградська мiська рада
ВИРIШИЛА:
1.Затвердити Положення про порядок приватизацiї (вiдчуження) комунального майна територiальної громади м. Червонограда, що додається.
2. Рiшення Червоноградської мiської ради «Про затвердження Програми приватизацiї об'єктiв комунальної власностi м. Червонограда на 2019 рiк та делегування повноважень Регiональному вiддiленню ФДМ України по Львiвськiй, Закарпатськiй та Волинськiй областях» вiд 25.07.2019 року №1299; «Про доповнення перелiку об’єктiв комунальної власностi м. Червонограда, якi пiдлягають приватизацiї у 2019 роцi незавершеним будiвництвом котельнi кварталу «Левада» за адресою м.Червоноград, вул. Iвасюка, 2 «є»» вiд 19.09.2019року №1374; «Про внесення змiн в Перелiк об’єктiв комунальної власностi м. Червонограда, якi пiдлягають приватизацiї у 2019 роцi» вiд 19.09.2019 року № 1375; «Про внесення змiн в Перелiк об’єктiв комунальної власностi м. Червонограда, якi пiдлягають приватизацiї у 2019 роцi» вiд 05.12.2019 №1493 вважати такими, що втратили чиннiсть.
3. Контроль за виконанням цього рiшення покласти на постiйну депутатську комiсiю з питань комунального господарства, благоустрою,охорони довкiлля, комунальної власностi та приватизацiї (В.Є.Сухинюк) та заступника мiського голови з питань дiяльностi виконавчих органiв ради Коваля В.С.
.
Мiський голова А.ЗАЛIВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рiшенням Червоноградської мiської ради
вiд _________ № _________
Положення про порядок приватизацiї (вiдчуження) комунального майна територiальної громади м. Червонограда
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
Положення про порядок приватизацiї (вiдчуження) комунального майна м. Червонограда (надалi – Положення) розроблене на пiдставi Законiв України «Про мiсцеве самоврядування в Українi», «Про приватизацiю державного та комунального майна», Постанови КМУ «Порядку проведення електронних аукцiонiв для продажу об’єктiв малої приватизацiї» № 432 вiд 10.05.2018 р.
Це Положення регулює правовi, економiчнi та органiзацiйнi основи приватизацiї (вiдчуження) комунального майна, що належить м.Червонограду. Доцiльнiсть, порядок та умови приватизацiї об'єктiв комунальної власностi територiальної громади м. Червонограда визначає Червоноградська мiська рада виключно на сесiї ради.
Основною метою приватизацiї є прискорення економiчного зростання, залучення iноземних i внутрiшнiх iнвестицiй, зменшення частки комунальної власностi у структурi економiки суб’єктiв пiдприємницької дiяльностi розташованих на територiї м.Червонограда.
До принципiв проведення приватизацiї належать: - законнiсть; - вiдкритiсть та прозорiсть; - рiвнiсть та змагальнiсть; - продаж об’єктiв приватизацiї з урахуванням особливостей таких об’єктiв; - захист економiчної конкуренцiї; - створення сприятливих умов для залучення iнвестицiй; - повне, своєчасне та достовiрне iнформування про об’єкти приватизацiї та порядок їх приватизацiї; - забезпечення конкурентних умов приватизацiї.
Термiни у цьому Положеннi вживаються у значеннi, наведеному в Законi України «Про приватизацiю державного i комунального майна».
Органом приватизацiї комунального майна територiальної громади м. Червонограда (далi орган приватизацiї) є Червоноградська мiська рада.
Орган приватизацiї має право уповноважувати виконавчий комiтет Червоноградської мiської ради на здiйснення повноважень, визначених ст. 10 Закону України "Про приватизацiю державного та комунального майна".
Положення про порядок приватизацiї комунального майна, яке належить м.Червонограду передбачає:
- формування та затвердження перелiку об’єктiв комунальної власностi, що пiдлягають приватизацiї; - публiкацiя даного перелiку на офiцiйному сайтi мiської ради та в електроннiй торговiй системi; - прийняття рiшення про приватизацiю об’єкта комунальної власностi; - проведення iнвентаризацiї i оцiнки; - прийняття рiшення про завершення приватизацiї (завершення вiдбувається з моменту продажу об’єкта нерухомого майна та реєстрацiї права власностi на покупця i оформлюється рiшенням вiдповiдного органу приватизацiї).
2. СУБ'ЄКТИ ПРИВАТИЗАЦIЇ
- орган приватизацiї; - уповноваженi органи управлiння майном; - покупцi.
Перелiк об’єктiв, що пiдлягають приватизацiї ухвалюється Червоноградською мiською радою.
У разi необхiдностi включення нових об’єктiв до перелiку, таке включення вiдбувається шляхом прийняття окремих рiшень по кожному об’єкту майна.
Орган приватизацiї припиняє приватизацiю об’єкта приватизацiї у таких випадках:
- включення об’єкта приватизацiї до перелiку об’єктiв, що не пiдлягають приватизацiї; - ухвалення мiсцевою радою рiшення про скасування попереднього рiшення про приватизацiю вiдповiдного об’єкта комунальної власностi.
3. ОБ'ЄКТИ ПРИВАТИЗАЦIЇ
- єдинi майновi комплекси комунальних пiдприємств, їх структурних пiдроздiлiв, у тому числi єдинi майновi комплекси та їх структурнi пiдроздiли, що переданi в оренду, крiм єдиних майнових комплексiв комунальних пiдприємств, що належать до об’єктiв великої приватизацiї;
- окреме майно.
Окремим майном вважається рухоме та нерухоме комунальне майно (у тому числi будiвлi, споруди, нежитловi примiщення), майно, що залишилося пiсля закiнчення процедури лiквiдацiї комунальних пiдприємств, визнаних банкрутами; майно пiдприємств, що лiквiдуються за рiшенням органу, уповноваженого управляти комунальним майном; майно комунальних пiдприємств, що не були проданi як єдинi майновi комплекси; - об’єкти незавершеного будiвництва (будiвлi, споруди, передавальнi пристрої, якi не введенi в експлуатацiю), законсервованi об’єкти;
- iншi об’єкти, що не належать до об’єктiв великої приватизацiї.
Перелiк об’єктiв комунальної власностi, якi можуть бути включенi до перелiку об’єктiв, що пiдлягають приватизацiї, а також об’єктiв, якi не пiдлягають приватизацiї подається на розгляд сесiї Червоноградської мiської ради.
До об’єктiв, що не пiдлягають приватизацiї, за рiшенням Червоноградської мiської ради можуть включатися об’єкти, якi мають важливе стратегiчне значення для економiки та iнфраструктури територiальної громади м. Червонограда. Перелiк об’єктiв, що не пiдлягають приватизацiї, в тому числi, за пропозицiєю балансоутриму-вача, виноситься на розгляд Червоноградської мiської ради.
4. СПОСОБИ ПРИВАТИЗАЦIЇ
Приватизацiя комунального майна територiальної громади м. Червоноград здiйснюється шляхом:
- продажу об’єктiв комунальної власностi на аукцiонi, у тому числi:
- аукцiонi з умовами; - аукцiонi без умов; - аукцiонi за методом покрокового зниження стартової цiни та подальшого подання цiнових пропозицiй; - аукцiонi iз зниженням стартової цiни; - аукцiонi за методом вивчення цiнових пропозицiй; - викупу об’єктiв приватизацiї.
4.1. Продаж об’єктiв малої приватизацiї
- Об’єкти малої приватизацiї продаються виключно на електронних аукцiонах. Порядок проведення електронних аукцiонiв для продажу об’єктiв малої приватизацiї та Порядок вiдбору операторiв електронних майданчикiв для органiзацiї проведення електронних аукцiонiв з продажу об’єктiв малої приватизацiї, авторизацiї електронних майданчикiв, розмiр та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукцiону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
- Електронний аукцiон проводиться вiдповiдно до договору, що укладається мiж органiзатором аукцiону з операторами електронних майданчикiв.
- Вiдомостi про учасникiв аукцiону не пiдлягають розголошенню до завершення аукцiону.
- Для продажу об’єктiв малої приватизацiї, органом приватизацiї протягом 10 робочих днiв з дня прийняття рiшення про приватизацiю об’єкта утворюється аукцiонна комiсiя, визначена розпорядженням мiського голови.
До складу аукцiонної комiсiї входять не менш як п’ять осiб.
Аукцiонна комiсiя розробляє умови продажу, що затверджуються органом приватизацiї.
Стартова цiна об’єкта малої приватизацiї визначається аукцiонною комiсiєю на рiвнi балансової вартостi об’єкта (активiв об’єкта) малої приватизацiї.
У разi вiдсутностi балансової вартостi об’єкта (активiв об’єкта) малої приватизацiї така вартiсть встановлюється аукцiонною комiсiєю на пiдставi вартостi, визначеної вiдповiдно до Методики оцiнки, що затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Об’єкти соцiально-культурного призначення приватизуються з умовою збереження профiлю дiяльностi.
Об’єкти соцiально-культурного призначення, що не функцiонують бiльше трьох рокiв або перебувають в аварiйному станi, можуть бути перепрофiльованi, крiм закладiв фiзичної культури i спорту, фiзкультурно-оздоровчих i спортивних споруд, лiкувальних (лiкувально-фiзкультурних) i лiкувально-профiлактичних закладiв.
Пiсля затвердження умов продажу органи приватизацiї не пiзнiш як через 10 робочих днiв публiкують iнформацiйне повiдомлення про приватизацiю об’єкта малої приватизацiї на офiцiйному порталi мiста Червонограда та в електроннiй торговiй системi. - Аукцiони з продажу об’єктiв малої приватизацiї проводяться не ранiше нiж через 20 днiв, але не пiзнiше 35 днiв пiсля опублiкування iнформацiйного повiдомлення про приватизацiю об’єктiв малої приватизацiї.
- Протокол про результати електронного аукцiону формується та оприлюднюється електрон-ною торговою системою автоматично в день завершення аукцiону в електроннiй формi.
У разi вiдмови переможця аукцiону вiд пiдписання протоколу аукцiону або вiд укладення договору купiвлi-продажу, що пiдтверджується вiдповiдним актом, електронною торговою системою автоматично формується та оприлюднюється новий протокол аукцiону.
Переможець аукцiону, який вiдмовився вiд пiдписання протоколу аукцiону або договору купiвлi-продажу, позбавляється права на участь у подальших аукцiонах з продажу того самого об’єкта. - Пiсля закiнчення аукцiону сплачений потенцiйними покупцями гарантiйний внесок повертається потенцiйним покупцям, якi не стали переможцями аукцiону, у строк, що не перевищує 10 робочих днiв iз дня затвердження протоколу аукцiону органом приватизацiї.
У разi вiдмови переможця аукцiону вiд пiдписання протоколу аукцiону або вiдмови переможця аукцiону вiд укладення договору купiвлi-продажу гарантiйний внесок йому не повертається .
Покупцевi, який придбав об’єкт приватизацiї та пiдписав договiр купiвлi-продажу, зазначенi грошовi кошти зараховуються пiд час розрахунку за придбаний об’єкт приватизацiї. - Продаж об’єктiв на аукцiонi, крiм аукцiону за методом покрокового зниження стартової цiни та подальшого подання цiнових пропозицiй, здiйснюється за наявностi не менше двох учасникiв аукцiону та вважається таким, що вiдбувся, у разi здiйснення на аукцiонi не менше одного кроку аукцiону на пiдвищення стартової цiни.
У разi якщо для участi в аукцiонi подано заяву на участь в аукцiонi вiд одного покупця, аукцiон визнається таким, що не вiдбувся, а орган приватизацiї приймає рiшення про приватизацiю зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцевi за запропонованою ним цiною, але не нижче стартової цiни. - У разi якщо об’єкт, який пропонувався для продажу на аукцiонi, не продано, крiм випадку, передбаченого п.8, проводиться повторний аукцiон iз зниженням стартової цiни на 50 вiдсоткiв.
- Якщо повторний аукцiон зi зниженням стартової цiни визнається таким, що не вiдбувся, у разi якщо для участi у такому аукцiонi подано заяву на участь вiд одного покупця, то орган приватизацiї приймає рiшення про приватизацiю зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцевi за запропонованою ним цiною, але не нижче стартової цiни, з урахуванням зниження стартової цiни вiдповiдно до п.9.
- У разi якщо об’єкт приватизацiї не продано в порядку, передбаченому п.8 - п.10, проводиться аукцiон за методом покрокового зниження стартової цiни та подальшого подання цiнових пропозицiй зi зниженням стартової цiни на 50 вiдсоткiв.
Продаж об’єктiв на аукцiонi за методом покрокового зниження стартової цiни та подання цiнових пропозицiй здiйснюються за наявностi не менш як одного учасника аукцiону. - До проведення першого аукцiону з продажу об’єкта малої приватизацiї аукцiонна комiсiя одночасно встановлює стартовi цiни та умови продажу об’єкта малої приватизацiї на аукцiонах, передбачених п.8 - п.11.
- У випадку, якщо аукцiон визнаний таким, що не вiдбувся, або вiдсутнє рiшення Органу приватизацiї щодо викупу, прийняте вiдповiдно до п.8 i п.10, електронна торгова система протягом п’яти робочих днiв з дати формування вiдповiдного протоколу аукцiону автоматично оголошує новий аукцiон, включаючи дату його проведення.
До заяви на участь у приватизацiї об’єкта малої приватизацiї подаються:
- для потенцiйних покупцiв - фiзичних осiб - громадян України - копiя паспорта громадянина України; 2) для iноземних громадян - копiя документа, що посвiдчує особу; 3) для потенцiйних покупцiв - юридичних осiб:
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв та громадських формувань України - для юридичних осiб - резидентiв;
документ про реєстрацiю у державi її мiсцезнаходження (витяг iз торговельного, банкiвського або судового реєстру тощо), засвiдчений згiдно iз законодавством держави його видачi, перекладений українською мовою, - для юридичних осiб - нерезидентiв;
остання рiчна або квартальна фiнансова звiтнiсть;
4) документ, що пiдтверджує сплату реєстрацiйного внеску, а також документ, що пiдтверджує сплату гарантiйного внеску в розмiрi 10 вiдсоткiв стартової цiни з рахунка потенцiйного покупця, вiдкритого в українському банку, на рахунок оператора електронного майданчика, через який подається заява на участь у приватизацiї.
Оператор електронного майданчика перераховує на рахунок мiсцевого бюджету суми сплачених потенцiйними покупцями реєстрацiйних внескiв протягом п’яти календарних днiв з дня затвердження протоколу аукцiону.
5) письмова згода потенцiйного покупця щодо взяття на себе зобов’язань, визначених умовами продажу.
Органiзатор аукцiону з продажу об’єкта малої приватизацiї не має права витребувати вiд потенцiйного покупця iншi документи i вiдомостi.
Орган приватизацiї з продажу об’єкта малої приватизацiї не затверджує протокол електронних торгiв, не укладає договiр купiвлi-продажу за результатами продажу на аукцiонi чи застосування процедури викупу iз потенцiйним покупцем, який:
- не вiдповiдає вимогам статтi 8 Закону України «Про приватизацiю державного i комунального майна»; - не подав документи або вiдомостi, обов’язкове подання яких передбачено цим Положенням; - подав неправдивi вiдомостi про себе.
Не можуть бути пiдставою для прийняття рiшення про вiдмову в затвердженнi протоколу електронних торгiв та подальшому укладеннi договору купiвлi-продажу формальнi (несуттєвi) помилки в оформленнi заяви на участь у приватизацiї об’єкта малої приватизацiї або в документах та iнформацiї, що подаються разом iз такою заявою, якi не впливають на змiст заяви або документiв та iнформацiї, зокрема технiчнi помилки та описки.
Рiшення органу приватизацiї про вiдмову у затвердженнi протоколу електронних торгiв або про вiдмову вiд укладення договору купiвлi-продажу має мiстити вичерпний перелiк пiдстав для прийняття такого рiшення i ухвалюється пiсля закiнчення електронного аукцiону на пiдставi перевiрки органом приватизацiї заяви на участь у приватизацiї об’єкта малої приватизацiї i доданих до неї документiв та iнформацiї переможця аукцiону.
4.2. Приватизацiя об’єктiв комунального майна територiальної громади м. Червонограда, переданих в оренду
Орендар одержує право на викуп орендованого майна (будiвлi, споруди, нежитлового примiщення) за цiною, визначеною за результатами незалежної оцiнки, якщо:
- орендар здiйснив полiпшення орендованого майна, якi неможливо вiдокремити вiд об’єкта без заподiяння йому шкоди, в розмiрi не менш, як 25% ринкової вартостi майна, визначеної суб’єктом оцiночної дiяльностi для цiлей оренди майна;
- орендар отримав письмову згоду балансоутримувача та орендодавця, шляхом прийняття – рiшення Червоноградською мiською радою на здiйснення невiд’ємних полiпшень, якi надають йому право на приватизацiю майна шляхом викупу;
- невiд’ємнi полiпшення здiйсненi в межах трирiчного строку з дати визначення ринкової вартостi майна для цiлей укладання договору оренди або для цiлей продовження договору оренди;
- здiйснення i склад невiд’ємних полiпшень, у тому числi невiд’ємний характер полiпшень, пiдтвердженi висновком будiвельної експертизи, а вартiсть невiд’ємних полiпшень, пiдтверджених висновком будiвельної експертизи, визначена суб’єктом оцiночної дiяльностi;
- орендар належно виконує умови договору оренди та не має заборгованостi з орендної плати;
- договiр оренди є чинним на момент приватизацiї.
Орендар, який виконав умови, має право на приватизацiю об’єкта шляхом викупу.
У разi якщо органом приватизацiї прийнято рiшення про приватизацiю на аукцiонi з умовами щодо компенсацiї орендарю невiд’ємних полiпшень, вартiсть таких полiпшень компенсується покупцем.
Цiна продажу об’єкта приватизацiї зменшується на суму компенсацiї невiд’ємних полiпшень.
Якщо покупцем об’єкта приватизацiї стає орендар, вартiсть невiд’ємних полiпшень зараховується йому пiд час остаточного розрахунку за об’єкт приватизацiї.
Договiр оренди зберiгає чиннiсть для нового власника приватизованого майна, а в разi якщо покупцем переданого в оренду об’єкта комунального майна є орендар, дiя вiдповiдного договору припиняється з дня, за яким об’єкт оренди переходить у його власнiсть.
5. ОПУБЛIКУВАННЯ IНФОРМАЦIЇ ПРО ПРИВАТИЗАЦIЮ
Вiдповiдно до ст. 21 Закону України «Про приватизацiю державного та комунального майна» орган приватизацiї здiйснює комплекс заходiв щодо забезпечення прозоростi приватизацiї, висвiтлення приватизацiйних процесiв шляхом оприлюднення в засобах масової iнформацiї (на веб-сайтi органiв приватизацiї, в офiцiйних друкованих виданнях органiв приватизацiї, тощо) повiдомлень про хiд i результати приватизацiї.
Обов’язковому оприлюдненню пiдлягають перелiки об’єктiв, що пiдлягають приватизацiї та iнформацiя про об’єкти, щодо яких прийнято рiшення про приватизацiю.
Iнформацiя про результати продажу об’єкта комунальної власностi (данi про покупця: для фiзичної особи - прiзвище, iм’я, по батьковi; для юридичної особи – назва; цiна, за якою придбано об’єкт приватизацiї) пiдлягає опублiкуванню на офiцiйному сайтi Червоноградської мiської ради та в електроннiй торговiй системi протягом 10 робочих днiв пiсля затвердження органом приватизацiї результатiв продажу.
Завершення приватизацiї об’єкта комунального майна вiдбувається з моменту продажу об’єкта нерухомого майна та вiдповiдно реєстрацiї права власностi на покупця i оформлюється рiшенням вiдповiдного уповноваженого органу приватизацiї Червоноградської мiської ради.
6. ФIНАНСОВI ВIДНОСИНИ ЩОДО ПРИВАТИЗАЦIЇ
Покупець, який пiдписав договiр купiвлi-продажу сплачує цiну не пiзнiше, нiж протягом 30 днiв з дня пiдписання договору. За несплату коштiв протягом 30 днiв нараховується неустойка. Несплата коштiв протягом 60 днiв з дня укладання договору купiвлi-продажу є пiдставою для розiрвання такого договору.
Кошти, одержанi вiд продажу, зараховуються до мiсцевого бюджету.
Право власностi на об’єкт приватизацiї переходить до покупця пiсля сплати в повному обсязi цiни продажу об’єкта разом з неустойкою (у разi її нарахування).
Контроль за виконанням умов договору купiвлi-продажу, укладеного з переможцем аукцiону та викупу об’єктiв приватизацiї здiйснює орган приватизацiї Червоноградської мiської ради.
Строк виконання зобов’язань, визначених у договорi купiвлi-продажу, крiм мобiлiзацiйних завдань, не повинен перевищувати п’яти рокiв.
Спори щодо приватизацiї комунального майна, вирiшуються Господарським судом у порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України.
7. РОЗГЛЯД СПОРIВ ЩОДО ПРИВАТИЗАЦIЇ КОМУНАЛЬНОГО ВЛАСНОСТI
Строк позовної давностi для звернення з позовом про вiдмову в затвердженнi протоколу аукцiону, визнання недiйсними результатiв приватизацiї об’єкта малої приватизацiї або договору купiвлi-продажу об’єкта малої приватизацiї становить три мiсяцi.
Строк позовної давностi для звернення з позовом про оскарження рiшення органу приватизацiї про недопущення до участi в аукцiонi або про неукладення договору купiвлi-продажу з переможцем аукцiону складає один мiсяць з дня оприлюднення результатiв аукцiону.