ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XLVII

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

47БК2

Дата реєстрації:

13.01.2025

Проголосовано:

23.01.2025 12:47:04

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    26
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    4
  • Відсутні
    9

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 47БК2

Текст:








ШЕПТИЦЬКА МІСЬКА РАДА

 

сорок сьома сесія восьмого скликання

Р І Ш Е Н Н Я

 









__________ м. Шептицький №_____




 

 











 










Про  затвердження  Положення

про  приватизацію  об’єктів

комунальної   власності

розташованих на адміністративній

території Шептицької міської ради   

 

Керуючись статтями 16, 25, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про приватизацію державного і комунального

майна» від 18.01.2018 № 2269-VIII, Порядком проведення електронних аукціонів

для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов

продажу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018

№ 432, Положенням  про порядок  визначення  та застосування способів

приватизації щодо об'єктів малої приватизації, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 02.02.1995 № 102, з метою  забезпечення правових, економічних та організаційних основ приватизації об’єктів комунальної

власності розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради,

Шептицька міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Положення про приватизацію об’єктів комунальної власності розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради, що  додається.

 

2. Покласти на відділ економіки Виконавчого комітету Шептицької міської ради функції з організації здійснення приватизації об’єктів комунальної власності розміщених на адміністративній території Шептицької міської ради, крім земельних ділянок та житлового фонду.

 

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань комунального господарства, благоустрою, охорони довкiлля, комунальної власностi та приватизацiї (Василишин П.С.), постійну депутатську комісію з питань бюджету (Остапюк П.П.) та заступника мiського голови з питань дiяльностi виконавчих органiв ради Ващук М.В.

 

 








Міський голова                                                            Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ

 

 

 

 
ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                     Рішення Шептицької міської ради

 

_____________________ № ______

 

 

 

 
Положення про приватизацію об’єктів комунальної власності

 розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради

 

 

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Положення про приватизацію об’єктів комунальної власності розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради (надалі – Положення) розроблене на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна», Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу»  від 10.05.2018  № 432.

 

1.2.  Це Положення регулює правові, економічні та організаційні основи приватизації  комунального майна, що належать територіальній громаді.

 

1.3. Доцільність, порядок та умови приватизації об'єктів комунальної власності  розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради визначається рішенням Шептицької міської ради.

 

1.4. Основною метою приватизації є прискорення економічного зростання, залучення іноземних і внутрішніх інвестицій, зменшення частки комунальної власності у структурі економіки суб’єктів підприємницької діяльності, розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради.

 

1.5. До принципів проведення приватизації належать:

-  законність;

-  відкритість та прозорість;

-  рівність та змагальність;

-  продаж об’єктів приватизації з урахуванням особливостей таких об’єктів;

-  захист економічної конкуренції;

-  створення сприятливих умов для залучення інвестицій;

-  повне, своєчасне та достовірне інформування про об’єкти приватизації та порядок їх приватизації;

-  забезпечення конкурентних умов приватизації.

 

1.6. Терміни у цьому Положенні вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про приватизацію державного і комунального майна».

 

1.7. Органом приватизації комунального майна територіальної громади  є  Шептицька міська рада (далі - орган приватизації).

2. СУБ'ЄКТИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

2.1. Суб’єкти приватизації:

- орган приватизації;

- уповноважені органи управління майном;

- покупці.

 

2.2. Покупцями об’єктів приватизації можуть бути фізичні та юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна».

 

 

3. ОБ'ЄКТИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

3.1. До об’єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, належать усі об’єкти комунальної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена Законом України «Про приватизацію державного та комунального майна».

           3.2. Об’єкти приватизації:

1) єдині майнові комплекси комунальних підприємств, їх структурних підрозділів, у тому числі єдині майнові комплекси та їх структурні підрозділи, що передані в оренду, крім єдиних майнових комплексів  комунальних підприємств, що належать до об’єктів великої приватизації;

 

2) окреме майно.

Окремим майном вважається рухоме та нерухоме комунальне майно (у тому числі будівлі, споруди, нежитлові приміщення), майно, що залишилося після закінчення процедури ліквідації комунальних підприємств, визнаних банкрутами; майно підприємств, що ліквідуються за рішенням органу, уповноваженого управляти комунальним майном; майно комунальних підприємств, що не були продані як єдині майнові комплекси;

 

3) об’єкти соціально-культурного призначення. До об’єктів соціально-культурного призначення належать об’єкти освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури та спорту, туризму, мистецтва і преси, телебачення, радіомовлення, видавничої справи; санаторно-курортні заклади, будинки і табори відпочинку, профілакторії; інші об’єкти, призначені для задоволення соціальних та культурних потреб громадян незалежно від вартості майна; об’єкти соціально-культурного призначення, що не включені до статутного капіталу господарських товариств;

 

4) об’єкти незавершеного будівництва (будівлі, споруди, передавальні пристрої, які не введені в експлуатацію), законсервовані об’єкти;

 

5)  інші об’єкти, що не належать до об’єктів великої приватизації.

 

3.3. Перелік об’єктів комунальної власності, які можуть бути включені до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, а також об’єктів, які не підлягають приватизації подається на розгляд сесії Шептицької  міської ради.

 

3.4. До об’єктів, що не підлягають приватизації, за рішенням Шептицької міської ради можуть включатися об’єкти, які мають важливе стратегічне значення для економіки та інфраструктури територіальної громади. Перелік об’єктів, що не підлягають приватизації, в тому числі, за пропозицією балансоутримувача, виноситься на розгляд сесії Шептицької міської ради.

 

 

4. ПОРЯДОК І СПОСОБИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

4.1. Порядок приватизації комунального майна, яке розташоване на адміністративній території передбачає:

- формування та затвердження переліку об’єктів комунальної власності, що підлягають  приватизації;

- опублікування даного переліку на офіційному сайті Шептицької міської ради та в електронній торговій системі;

- прийняття рішення про приватизацію об’єкта комунальної власності;

- опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об’єкта;

- проведення інвентаризації і оцінки;

- проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об’єкта, приватизації;

- перетворення комунального підприємства в господарське товариство у процесі приватизації у випадках, передбачених Законом;

- затвердження у випадках, передбачених Законом, умов продажу об’єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією;

- опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об’єкта приватизації;

- проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу;

- укладення договору купівлі-продажу в разі приватизації об’єкта шляхом викупу;

- опублікування інформації про результати приватизації;

-прийняття рішення про завершення приватизації (завершення відбувається з моменту продажу об’єкта нерухомого майна та реєстрації права власності на покупця і оформлюється рішенням відповідного органу приватизації).

 

4.2. Приватизація об’єктів комунальної власності здійснюється шляхом:

1) продажу об’єктів комунальної власності на аукціоні, у тому числі:

- аукціоні з умовами;

- аукціоні без умов;

- аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій;

- аукціоні із зниженням стартової ціни.

 

2) викупу об’єктів приватизації.

 

4.3. Продаж об’єктів малої приватизації

 

           4.3.1. Об’єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 

           4.3.2. Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону з операторами електронних майданчиків.

 

           4.3.3. Відомості про учасників аукціону не підлягають розголошенню до завершення аукціону.

 

           4.3.4. Для продажу об’єктів малої приватизації, органом приватизації протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об’єкта утворюється аукціонна комісія.

 

До складу аукціонної комісії входять не менш як п’ять осіб.

 

Аукціонна комісія розробляє умови продажу, що затверджуються органом приватизації.

 

Стартова ціна об’єкта комунальної власності визначається аукціонною комісією на рівні балансової вартості об’єкта (активів об’єкта) малої приватизації.

 

У разі відсутності балансової вартості об’єкта (активів об’єкта) малої приватизації така вартість встановлюється аукціонною комісією на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

 

Об’єкти соціально-культурного призначення приватизуються з умовою збереження профілю діяльності.

 

Після затвердження умов продажу органи приватизації не пізніш як через 5 робочих днів публікують інформаційне повідомлення про приватизацію об’єкта комунальної власності на офіційному порталі Шептицької міської ради та в електронній торговій системі.

 

           4.3.5. Аукціони з продажу об’єктів малої приватизації проводяться не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше 25 днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів малої приватизації.

Тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану аукціони з продажу об’єктів малої приватизації проводяться  не раніше п’яти робочих днів та не пізніше двадцяти робочих днів з дня опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації.  

 

           4.3.6. Протокол про результати електронного аукціону формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення аукціону в електронній формі.

 

У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону або від укладення договору купівлі-продажу, що підтверджується відповідним актом, електронною торговою системою автоматично формується та оприлюднюється новий протокол аукціону.

 

Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу аукціону або договору купівлі-продажу, позбавляється права на участь у подальших аукціонах з продажу того самого об’єкта.

 

           4.3.7. Після закінчення аукціону сплачений потенційними покупцями гарантійний внесок  повертається  потенційним покупцям, які  не  стали  переможцями  аукціону, у строк, що не перевищує 10 робочих днів із дня затвердження протоколу аукціону органом приватизації.

 

У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону або відмови переможця аукціону від укладення договору купівлі-продажу гарантійний внесок йому не повертається .

 

Покупцеві, який придбав об’єкт приватизації та підписав договір купівлі-продажу, зазначені грошові кошти зараховуються під час розрахунку за придбаний об’єкт приватизації.

 

           4.3.8. Продаж об’єктів на аукціоні, крім аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій, здійснюється за наявності не менше двох учасників аукціону та вважається таким, що відбувся, у разі здійснення на аукціоні не менше одного кроку аукціону на підвищення стартової ціни.

 

У разі якщо для участі в аукціоні подано заяву на участь в аукціоні від одного покупця, аукціон визнається таким, що не відбувся, а орган приватизації приймає рішення про приватизацію зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни.

 

           4.3.9. У разі якщо об’єкт, який пропонувався для продажу на аукціоні, не продано, крім випадку, передбаченого п.4.3.8, проводиться повторний аукціон із зниженням стартової ціни на 50 відсотків.

 

           4.3.10. Якщо повторний аукціон зі зниженням стартової ціни визнається таким, що не відбувся, у разі якщо для участі у такому аукціоні подано заяву на участь від одного покупця, то орган приватизації приймає рішення про приватизацію зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни, з урахуванням зниження стартової ціни відповідно до п.4.3.9.

 

           4.3.11. У разі якщо об’єкт приватизації не продано в порядку, передбаченому п.4.3.8 - п.4.3.10, проводиться аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій зі зниженням стартової ціни, визначеної згідно з правилами, встановленими статтею 22 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» на 50 відсотків.

 

Продаж об’єктів на аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подання цінових пропозицій здійснюються за наявності не менш як одного учасника аукціону.

 

           4.3.12. До проведення першого аукціону з продажу об’єкта малої приватизації аукціонна комісія одночасно встановлює стартові ціни та умови продажу об’єкта малої приватизації на аукціонах, передбачених п.4.3.8 - п.4.3.11.

 

           4.3.13. У випадку, якщо аукціон визнаний таким, що не відбувся, або відсутнє                 рішення органу  приватизації  щодо  викупу,  прийняте  відповідно  до  п.4.3.8 і п.4.3.10, 

електронна торгова система протягом одного робочого дня з дати формування відповідного протоколу аукціону автоматично оголошує новий аукціон, включаючи дату його проведення.

 

           4.3.14. До заяви на участь у приватизації об’єкта малої приватизації подаються:

 

1) для потенційних покупців - фізичних осіб - громадян України - копія паспорта громадянина України;

 

2) для іноземних громадян - копія документа, що посвідчує особу;

 

3) для потенційних покупців - юридичних осіб:

 

витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань України - для юридичних осіб - резидентів;

 

документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою, - для юридичних осіб - нерезидентів;

 

інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності;

 

остання річна або квартальна фінансова звітність;

 

4) документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, а також документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску в розмірі 20 відсотків стартової ціни з рахунка потенційного покупця, відкритого в українському  або іноземному банку (крім банків держав, внесених FATF до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом), на рахунок оператора електронного майданчика, через який подається заява на участь у приватизації.

 

Оператор електронного майданчика перераховує на рахунок місцевого  бюджету суми сплачених потенційними покупцями реєстраційних внесків протягом п’яти календарних днів з дня затвердження протоколу аукціону.

 

5) письмова згода потенційного покупця щодо взяття на себе зобов’язань, визначених умовами продажу.

 

Організатор аукціону з продажу об’єкта малої приватизації не має права витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості.

 

Орган приватизації з продажу об’єкта малої приватизації не затверджує протокол електронних торгів, не укладає договір купівлі-продажу за результатами продажу на аукціоні чи застосування процедури викупу із потенційним покупцем, який:

 

- не відповідає вимогам статті 8  Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна»;

 

 

- не подав документи або відомості, обов’язкове подання яких передбачено цим Положенням або чинним на момент проведення аукціону законодавством України.

 

- подав неправдиві відомості про себе.

 

-відмовився від підписання протоколу про результати електронного аукціону або договору купівлі-продажу щодо того самого об’єкта приватизації, що підтверджується відповідним актом.

 

-не сплатив ціну продажу об’єкта приватизації у строк, встановлений Законом, щодо того самого об’єкта приватизації, що підтверджується відповідним актом.

 

Не можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову в затвердженні протоколу електронних торгів та подальшому укладенні договору купівлі-продажу формальні (несуттєві) помилки в оформленні заяви на участь у приватизації об’єкта малої приватизації або в документах та інформації, що подаються разом із такою заявою, які не впливають на зміст заяви або документів та інформації, зокрема технічні помилки та описки.

 

Рішення органу приватизації про відмову у затвердженні протоколу електронних торгів або про відмову від укладення договору купівлі-продажу має містити вичерпний перелік підстав для прийняття такого рішення і ухвалюється після закінчення електронного аукціону на підставі перевірки органом приватизації заяви на участь у приватизації об’єкта малої приватизації і доданих до неї документів та інформації переможця аукціону.

 

4.4. Приватизація об’єктів комунальної власності розташованих на адміністративній території Шептицької міської ради, переданих в оренду.

 

4.4.1. Приватизація об’єктів комунальної власності, переданих в оренду, здійснюється шляхом продажу на аукціоні або шляхом викупу, якщо виконуються умови, передбачені пунктом 4.4.2.

 

          4.4.2. Орендар одержує право на викуп орендованого майна (будівлі, споруди, нежитлового приміщення) за ціною, визначеною за результатами незалежної оцінки, якщо:

 

- орендар здійснив поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від об’єкта без заподіяння йому шкоди, в розмірі не менш, як 25%  ринкової вартості майна, визначеної суб’єктом оціночної діяльності для цілей оренди майна;

 

- орендар отримав письмову згоду орендодавця на здійснення невід’ємних поліпшень, які надають йому право на приватизацію майна шляхом викупу;

 

- невід’ємні поліпшення здійснені в межах трирічного строку з дати визначення ринкової вартості майна для цілей укладання договору оренди або для цілей продовження договору оренди;

 

- здійснення і склад невід’ємних поліпшень, у тому числі невід’ємний характер поліпшень, підтверджені висновком будівельної експертизи, а вартість невід’ємних поліпшень, підтверджених висновком будівельної експертизи, визначена суб’єктом оціночної діяльності;

 

- орендар належно виконує умови договору оренди та не має заборгованості з орендної плати;

 

- договір оренди є чинним на момент приватизації.

 

      4.4.3. Орендар, який виконав умови, має право на приватизацію об’єкта шляхом викупу.

 

       4.4.4. У разі якщо органом приватизації прийняв рішення про приватизацію об’єкта шляхом викупу, між органом приватизації та орендарем укладається попередній договір купівлі-продажу об’єкта приватизації. Договір купівлі-продажу такого об’єкта приватизації укладається не пізніше ніж протягом 30 робочих днів з дня укладення попереднього договору.

 

У разі якщо органом приватизації прийнято рішення про приватизацію на аукціоні з умовами щодо компенсації орендарю невід’ємних поліпшень, вартість таких поліпшень компенсується покупцем.

 

Ціна продажу об’єкта приватизації зменшується на суму компенсації невід’ємних поліпшень.

 

Якщо покупцем об’єкта приватизації стає орендар, вартість невід’ємних поліпшень зараховується йому під час остаточного розрахунку за об’єкт приватизації.

 

         4.4.5. Договір оренди зберігає чинність для нового власника приватизованого майна, а в разі якщо покупцем переданого в оренду об’єкта комунального майна є орендар, дія відповідного договору припиняється з дня, за яким об’єкт оренди переходить у його власність.

 

 

5. ОПУБЛІКУВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ПРИВАТИЗАЦІЮ

 

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» орган приватизації здійснює комплекс заходів щодо забезпечення прозорості приватизації, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення в засобах масової інформації (на веб-сайті органів приватизації, в офіційних друкованих виданнях органів приватизації, тощо) повідомлень про хід і результати приватизації.

 

5.1. Обов’язковому оприлюдненню підлягають  переліки об’єктів, що підлягають приватизації та інформація про об’єкти, щодо яких прийнято рішення про приватизацію.

 

Інформація про результати продажу об’єкта комунальної власності (дані про покупця: для фізичної особи - прізвище, ім’я, по батькові; для юридичної особи – назва; ціна, за якою придбано об’єкт приватизації) підлягає опублікуванню на офіційному порталі Шептицької міської ради та в електронній торговій системі протягом 10 робочих днів після затвердження органом приватизації результатів продажу.

 

5.2. Завершення приватизації об’єкта комунального майна відбувається з моменту продажу об’єкта нерухомого майна та відповідно реєстрації права власності на покупця і оформлюється рішенням Шептицької міської ради.

 

 

6. ФІНАНСОВІ ВІДНОСИНИ ЩОДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

6.1. Договір купівлі-продажу об’єкта приватизації укладається між органом приватизації та переможцем електронного аукціону після сплати в повному обсязі ціни продажу об’єкта приватизації та протягом 25 робочих днів – для об’єктів малої приватизації, з дня формування протоколу про результати електронного аукціону.

 

Кошти, одержані від продажу, зараховуються до місцевого бюджету.

 

6.2. Право власності на об’єкт приватизації переходить до покупця після укладення договору купівлі-продажу об’єкта приватизації, підписання акта приймання-передачі об’єкта приватизації та його державної реєстрації згідно норм чинного законодавства України, крім випадків переходу права власності на пакет акцій.

 

            6.3. Контроль за виконанням умов договору купівлі-продажу, укладеного з переможцем аукціону та викупу об’єктів приватизації здійснює постійна депутатська комісія з питань комунального господарства, благоустрою, охорони довкілля, комунальної власності та приватизації.

 

           6.4. Строк виконання зобов’язань, визначених у договорі купівлі-продажу, крім мобілізаційних завдань, не повинен перевищувати п’яти років, за винятком тих, для яких Фондом державного майна України за поданням аукціонної комісії може бути встановлено інший строк виконання зобов’язань.

 

 

7. РОЗГЛЯД СПОРІВ ЩОДО ПРИВАТИЗАЦІЇ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

 

           7.1.  Спори щодо приватизації державного або комунального майна, крім спорів, які виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції адміністративних судів, вирішуються господарським судом у порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, крім випадків, коли сторони погодили передачу таких спорів на вирішення міжнародному комерційному арбітражу.

 

           7.2. Питання, що не врегульовані цим Положенням, зокрема спори щодо приватизації комунальної власності територіальної громади вирішуються відповідно до вимог чинного законодавства України.